<p>Jurriaan de Mol heeft in zijn loopbaan functies vervuld in het toerisme en citymarketing.</p>

Jurriaan de Mol heeft in zijn loopbaan functies vervuld in het toerisme en citymarketing.

(Foto: aangeleverd)

Jurriaan de Mol waarnemend directeur Flipje en Streekmuseum

  •   keer gelezen

tiel • Met ingang van dit nieuwe jaar is Jurriaan de Mol waarnemend directeur van het Flipje en Streekmuseum. Hij vervangt Alexandra van Steen, die door ziekte langdurig afwezig is.


De Mol (62) zal als waarnemend directeur niet alleen op de winkel passen. “Ik wil graag verder bouwen aan de ontwikkelingen die onder Alexandra van Steen al in gang zijn gezet om al het moois van het museum te laten zien aan de bezoekers”, zegt hij. “Zo is begonnen met de planvorming van een nieuwe presentatie van Tiel in de oudheid en de prehistorie. Het is de bedoeling om de gehele geschiedenis van de stad een nieuw gezicht te geven in het museum. Samen met een enthousiast team, vrijwilligers en mensen uit de stad pak ik dit graag verder op.”

KLM
Jurriaan de Mol heeft in zijn loopbaan functies vervuld in het toerisme en citymarketing. Zo werkte hij als manager marketingcommunicatie bij KLM . Van 1998 tot 2002 was hij eindverantwoordelijk voor de citymarketing in Den Haag. Vanaf 2006 was hij tien jaar directeur van het Regionaal Bureau voor Toerisme in de regio Arnhem-Nijmegen-Veluwe. Daarbij zijn zowel gemeenten als bedrijven uit de toeristische-recreatieve sector aangesloten voor collectieve marketing en promotie.

Vrijheid
De laatste jaren was De Mol directeur Nederland van de Liberation Route Europa, dat aandacht vraagt voor het thema vrijheid en het beschermen daarvan. In zijn functies heeft hij veel met musea te maken (gehad). “Ik zet mijn ervaring dan ook graag in voor het Flipje en Streekmuseum én leg graag een koppeling met Tiel en de regio”, aldus Jurriaan de Mol.

Rob Zantinge
Redacteur
Ontvang 'm elke week gratis > Meer berichten