Logo hetkontakt.nl/bommelerwaard
• Vorige week gingen de containers ook open met een OV-chipkaart. Deze week gaan ze in sommige gevallen helemaal niet open.
• Vorige week gingen de containers ook open met een OV-chipkaart. Deze week gaan ze in sommige gevallen helemaal niet open. (Foto: Janneke Boogaard)

Avri overspoeld met klachten over ondergrondse containers

  •   2695 keer gelezen

BOMMELERWAARD • De invoering van het nieuwe afvalsysteem met ondergrondse containers gaat niet helemaal vlekkeloos. De telefoon bij Avri rinkelt aan een stuk door.

Op facebook en andere social media regent het klachten. Veel pasjes blijken het niet te doen, waardoor de container niet opengaat. Dat levert flinke irritatie op, want je merkt natuurlijk pas dat het niet werkt als je met je volle vuilniszak naar de container bent gelopen. En als dan ook de 'reservecontainer' niet blijkt te werken, wordt de ergernis alleen maar groter.

Wachttijden
Wie belt naar de Avri om zijn beklag te doen, krijgt te maken met lange wachttijden. "We krijgen meer telefoontjes dan onze telefooncentrale kan afhandelen", zegt een woordvoerster. "Als we iemand aan de telefoon krijgen, duurt het vaak even voordat we precies weten om welke afvalcontainer het gaat en wat daar mee aan de hand is."

Verwarring
Volgens de woordvoerster is het niet altijd zo dat het pasje niet werkt. "Sommige mensen maakten voor 1 juli al gebruik van een ondergrondse container, maar zijn nu ingedeeld bij een andere container. Dat levert soms wat verwarring op."

Formulier
Ze adviseert mensen hun eventuele klachten door te geven via het speciale formulier op de website. "Die formulieren komen meteen bij de juiste persoon binnen Avri terecht", licht ze toe. "Dan kunnen we het snelst een oplossing bieden."

Systeemproblemen
Volgens Avri is er op meerdere plekken sprake van 'systeemproblemen'. "Elk pasje is gekoppeld aan een afvalcontainer en aan een reservecontainer", legt de woordvoerster uit. "In sommige gevallen blijken de pasnummers verkeerd geregistreerd te zijn. We onderzoeken elke melding en werken de problemen weg. Wij nu al dat het aantel meldingen terugloopt."

Britta Alink

Britta Alink
Redacteur van Het Kontakt Bommelerwaard en Het Kontakt Land van Heusden & Altena
Volg @BrittaAlink op twitter >
Elke woensdag het Bommelerwaard per e-mail
Meer berichten
 

HET KONTAKT OP FACEBOOK }