Afbeelding
Foto: Kontakt Mediapartners

Oud-prof Ryan Koolwijk gaat Lekkerkerk helpen: ‘Waar het kan, speel ik mee’

Sport

Lekkerkerk - Het voetballeven van Ryan Koolwijk krijgt een nieuw hoofdstuk. Naast het assistent bondscoachschap bij het nationale team van Suriname en het trainerschap bij Excelsior Onder-16 zal de middenvelder, waar mogelijk, aansluiten bij het eerste van v.v. Lekkerkerk. ‘’Lekkerkerk is een fijne club, het is mooi dat ik nu kan helpen”, zegt Koolwijk op de clubkanalen.

‘’Ik ben al wel vaker gevraagd om aan te sluiten bij het eerste, maar dat paste gewoon niet met mijn andere werkzaamheden. Ik werkte als trainer in de jeugd van ADO Den Haag en dat kostte heel veel tijd. Nu ga ik bij Excelsior in de jeugd werken, waar de thuiswedstrijden altijd op zondag zijn. Dat betekent dat ik in die weekenden kan aansluiten bij Lekkerkerk. Waar ik kan, speel ik mee’’

Verbinder

Waar Ryan Koolwijk zijn eerste stappen op het Lekkerkerkse voetbalveld zette, leidde zijn voetbalcarrière hem langs clubs in het binnen- en buitenland. Koolwijk was actief bij Excelsior, NEC, Almere City, het Slowaakse Trencin en de topamateurs van Smitshoek. ‘’Ik hoop met mijn ervaring een verbinder te zijn binnen het team. Voor mij is het belangrijkste dat we weer mooie momenten gaan beleven als selectie. Dat we met zijn alle in een goede flow terecht komen. Ik wil vooral de jonge jongens een goed gevoel geven binnen het team.’’

Komend seizoen zal Koolwijk met de selectie van Lekkerkerk actief zijn in de 5e klasse. ‘’Het is zonde dat het team gedegradeerd is. Toch wil ik graag de schouders eronder zetten en het beste uit de jongens en mijzelf halen. Ik vind het mooi om straks weer op het veld te staan, maar als ik meedoe, doe ik mee om te winnen. Die mindset zit er nog altijd in bij mij .’’ 

Waar de van origine middenvelder gaat spelen is nog niet ter sprake gekomen. ‘’Ik speel waar de trainer mij nodig heeft.’’

Trots

Waar Ryan als 1e-jaars D’tje v.v. Lekkerkerk verliet voor een uiteindelijke mooie profcarrière, is hij straks voor het eerst bij het vlaggenschip actief. ‘’Het is ook fijn voor mijn gezin dat ik nu hier ga voetballen. Mijn gezin staat absoluut op 1, daarom vind ik het tof dat mijn kids het gaaf vinden dat ik in de buurt ga spelen. Ook weet ik dat mijn pa trots zou zijn.’’ 

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Laatste nieuws

Stijn en Maritgen Boon met enkele van hun koeien.
interview #trotsopdeboer 4 uur geleden
De route naar een eigen boerderij: Stijn en Maritgen Boon bouwen geleidelijk een eigen veestapel op
Afbeelding
foto’s 17 uur geleden
Ouderkerk aan den IJssel geniet van spetterend en verkoelend waterfestijn
De wethouders Wisja Pannekoek, Ria Boere en Pascal van der Hek (v.l.n.r.) namen donderdagavond tijdens een speciale raadsvergadering afscheid van hun wethouderschap. Rechts burgemeester Hans Beenakker.
Nieuws 21 uur geleden
Warm afscheid voor Boere, Van der Hek en Pannekoek: ‘Jullie hebben je met hart en ziel ingezet’
Afbeelding
Nieuws 23 uur geleden
Knoop doorgehakt: McDonald’s krijgt definitief groen licht voor vestiging aan N210

Advertenties uit de krant

TIjdens een speciale raadsvergadering in Lekkerkerk is donderdagavond de nieuwe wethoudersploeg geïnstalleerd. Van links naar rechts: Dick van Sluis, Jeffrey Groen, Irma Bultman, Leo Barth en Sandro Kovacic. Rechts burgemeester Hans Beenakker.
Nieuws 23 uur geleden
Nieuwe wethouders officieel aan de slag in Krimpenerwaard
Afbeelding
Nieuws gisteren
Hooibouwdag Lekkerkerk verplaatst naar 4 juli vanwege hitte
De gemeenteraad in vergadering bijeen.
Nieuws gisteren
Vaststelling bestuursakkoord: vraagtekens bij ‘ommezwaai’ asielbeleid Leefbaar Krimpenerwaard
Afbeelding
Nieuws 26 jun, 11:36
Krimpenaren gevraagd peuken op te rapen tijdens internationale actiedag
Afbeelding
Nieuws 26 jun, 11:10
Gratis bibliotheekpas voor Krimpense jongeren

Download onze app

  • Al het nieuws uit jouw regio
  • Direct op de hoogte
  • Gratis downloaden

Tip de redactie

Heb je een tip, foto of video die nieuwswaardig is? Deel ’m met onze redactie.

Versturen