
Afvalpas vanaf 13 juli verplicht bij afvalbrengstation Papendrecht
NieuwsPapendrecht - Wie afval wil brengen naar het HVC-afvalbrengstation aan de Willem Dreeslaan 6, heeft daar vanaf maandag 13 juli een afvalpas voor nodig. Zonder pas gaat de slagboom niet meer open.
De gemeente voert de toegangscontrole in om de kosten van afvalinzameling beheersbaar te houden. Inwoners van Papendrecht betalen via de afvalstoffenheffing mee aan het afvalbrengstation. Omdat mensen van buiten de gemeente het station ook gebruiken zonder daaraan bij te dragen, kiest de gemeente voor een automatische pascontrole. Wie de afvalpas voor de lezer houdt, krijgt direct toegang.
Iedereen krijgt een pas
De meeste inwoners van Papendrecht hebben al een afvalpas, bijvoorbeeld voor het inleveren van afval bij andere HVC-voorzieningen. Die pas werkt ook bij de slagboom van het afvalbrengstation. Inwoners die nog geen afvalpas hebben, omdat ze restafval aanbieden via een minicontainer, ontvangen van HVC automatisch een afvalpas.
Alle inwoners hebben over de nieuwe maatregel een brief ontvangen.
Meer dan twintig soorten afval
Het afvalbrengstation aan de Willem Dreeslaan is uitsluitend bedoeld voor particulier huishoudelijk afval, niet voor bedrijfsafval. Inwoners kunnen er meer dan twintig verschillende soorten afval gescheiden inleveren, die worden verwerkt tot nieuwe grondstoffen.
De openingstijden staan op de website van HVC (www.hvcgroep.nl) en in de HVC-app. Wie geen werkende afvalpas heeft, kan contact opnemen met HVC via 0800 0700 of de HVC-app.




















