Logo hetkontakt.nl/krimpenerwaard
<p>Ernst Dijkman van Jumbo De Olm (links) met Marco Oosterwijk van de Historische Kring Krimpen.</p>

Ernst Dijkman van Jumbo De Olm (links) met Marco Oosterwijk van de Historische Kring Krimpen.

(Foto: Aangeleverd)

Historische Kring Krimpen en Jumbo’s maken stickerboek

  •   keer gelezen

KRIMPEN AAN DEN IJSSEL • De Historische Kring Krimpen aan den IJssel en de Krimpense Jumbo’s De Korf en De Olm zijn gestart met een stickerboek ‘Historisch Krimpen aan den IJssel’. Deze unieke samenwerking geeft een mooie inkijk in tientallen jaren Krimpen aan den IJssel. 


Vanaf 8 september tot en met 19 oktober krijgen Jumbo-klanten bij elke 10 euro boodschappen een gratis setje met stickers over de historie van Krimpen aan den IJssel. Wel 177 stickerplaatjes zijn in totaal te verzamelen. Ze kunnen in een stickerboek, full colour en voorzien van toelichtende teksten, worden geplakt. Het stickerboek is onderverdeeld in allerlei thema’s en vertelt een compleet verhaal over onder andere de Krimpense scheepsbouw, het verenigingsleven, vertier, burgemeesters, Algerabrug, watersnood, sport en muziek. Ieder Krimpens huishouden kreeg eerder alvast een flyer met toelichting en een stickersetje door de brievenbus; het verzamelboek is in de Jumbo’s op te halen. 

Bekend HKK-er Adri Liedorp heeft er heel wat uurtjes inzitten, maar werkte met veel plezier aan deze mooie uitgave mee. Hij selecteerde foto’s, maakte onderschriften met toelichting en voorzag alle thema’s van een mooi verhaal. Voorzitter Marco Oosterwijk vindt het bijzonder en geweldig dat Adri de inhoud op deze manier voor elkaar kreeg en waardeert de actie vanuit de beide Krimpense supermarkten zeer. Hij is enthousiast over de samenwerking met Arnold de Jongste van Jumbo de Korf en Ernst Dijkman van Jumbo De Olm: “Ze geven er op deze manier blijk van oog te hebben voor het Krimpen van toen en nu. Het resulteert in een mooie samenwerking, waarbij we de Krimpense historie voor een breed publiek aantrekkelijk maken. Oudere mensen zullen een feest van herkenning aantreffen, maar jongeren en kinderen zullen het stickerboek minstens zo leuk vinden.”

Margje Kooistra
Ontvang 'm elke week gratis > Meer berichten