Afbeelding

Sinterklaas op de motor naar Vlist

Algemeen

VLIST • Sinterklaas maakte zaterdag in Vlist op niet alledaagse wijze zijn entree. Omdat de Sint en zijn Pieten niet per stoomboot over de Vlist kunnen varen, kwam de Goedheiligman aanrijden in een motor met zijspan. De Hoofdpiet zat achterop en de Sint in de zijspan.

Ondanks alle drukte hadden Sinterklaas en zijn gevolg alle tijd om de kinderen te ontmoeten in de Vlisterstee.

Sint en zijn Pieten werden daar welkom geheten door Carlos Wittkampf, voorzitter van Dorpsvereniging Vlist, en wethouder Leon de Wit. Alle kinderen werden bij de Sint geroepen en  door hem toegesproken.

Muziekpiet regelde de muziek voor de liedjes en de andere Pieten deelden de nodige pepernoten uit. Tot slot kregen alle kinderen een cadeautje.

Robert van der Hek

Redacteur / coördinator van Het Kontakt - Krimpenerwaard

Afbeelding
Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Laatste nieuws

Femke met haar tatoeage ter ere van ‘soulmate’ Gijs.
serie ‘Meer dan inkt’ 2 uur geleden
Van liefde op het eerste gezicht naar een blijvend eerbetoon: ‘Zo blijft Gijs altijd bij me’
Afbeelding
Nieuws 2 uur geleden
Vlister IJsclub na 130 jaar nog volop in beweging
Afbeelding
foto’s 2 uur geleden
Jubileumwedstrijd in Vlist levert verre sprongen op
Afbeelding
foto’s 20 uur geleden
Minder drukte op zomerbraderie Krimpen aan de Lek door hoge temperaturen

Advertenties uit de krant

Stijn en Maritgen Boon met enkele van hun koeien.
interview #trotsopdeboer 27 jun, 10:00
De route naar een eigen boerderij: Stijn en Maritgen Boon bouwen geleidelijk een eigen veestapel op
Afbeelding
foto’s 26 jun, 21:43
Ouderkerk aan den IJssel geniet van spetterend en verkoelend waterfestijn
De wethouders Wisja Pannekoek, Ria Boere en Pascal van der Hek (v.l.n.r.) namen donderdagavond tijdens een speciale raadsvergadering afscheid van hun wethouderschap. Rechts burgemeester Hans Beenakker.
Nieuws 26 jun, 17:00
Warm afscheid voor Boere, Van der Hek en Pannekoek: ‘Jullie hebben je met hart en ziel ingezet’
Afbeelding
Nieuws 26 jun, 15:44
Knoop doorgehakt: McDonald’s krijgt definitief groen licht voor vestiging aan N210
TIjdens een speciale raadsvergadering in Lekkerkerk is donderdagavond de nieuwe wethoudersploeg geïnstalleerd. Van links naar rechts: Dick van Sluis, Jeffrey Groen, Irma Bultman, Leo Barth en Sandro Kovacic. Rechts burgemeester Hans Beenakker.
Nieuws 26 jun, 15:39
Nieuwe wethouders officieel aan de slag in Krimpenerwaard

Download onze app

  • Al het nieuws uit jouw regio
  • Direct op de hoogte
  • Gratis downloaden

Tip de redactie

Heb je een tip, foto of video die nieuwswaardig is? Deel ’m met onze redactie.

Versturen