
Mevrouw Smit onthult eerste steen nieuw appartementencomplex De Smitse in Nieuw-Lekkerland
NieuwsNieuw-Lekkerland - De eerste steen van het nieuwe appartementencomplex De Smitse aan de Middelweg in Nieuw-Lekkerland werd vrijdag onthuld.
Die officiële handeling werd verricht door de voormalige bewoonster van de meubelzaak, mevrouw Smit. Zij woonde en werkte 60 jaar op deze plek.
In 2016 nam de vorige eigenaar van bouwbedrijf Damsteegt het initiatief om op deze plek aan de Lekdijk appartementen te bouwen met uitzicht op de Lek. Er volgden de nodige hobbels voordat alle neuzen dezelfde kant opstonden.
In 2025 is de huidige eigenaar van bouwbedrijf Damsteegt begonnen met de bouw. Naar verwachting is dat alle toekomstige bewoners eind dit jaar, 2026, hun intrek in de appartementen kunnen nemen.

























