Logo hetkontakt.nl/krimpenerwaard

Businessclub vv Schoonhoven viert tienjarig jubileum

  •   879 keer gelezen   Sport

SCHOONHOVEN • De businessclub van vv Schoonhoven bestaat tien jaar. Dit heuglijke feit werd afgelopen weekend -op een kasteel in het Limburgse Baarlo- groots gevierd. Het Kontakt stelt zes vragen aan de jarige businessclub: 

Wat maakt jullie tot de 'meest ambitieuze businessclub van de Krimpenerwaard'?
Jeroen Vermeulen namens Businessclub vv Schoonhoven: "Eigenlijk is dat een beetje een geuzennaam. We zijn tien jaar geleden gestart en dat was een periode dat het fenomeen 'businessclub' door sportverenigingen alom werd omarmd. Eigenlijk kijken we helemaal niet naar andere clubs en doen we bij voorkeur niet mee aan een wedstrijdje 'ver plassen', die ambitie leggen we ons vooral zelf op. In de loop der jaren hebben we dat onze 'Bubka-lat' genoemd: we willen elk jaar de lat een centimeter hoger leggen, net als Sergei Bubka dat bij het polsstokhoogspringen altijd deed."

Hoeveel leden hebben jullie en is er ruimte voor groei?
Jeroen Vermeulen: 'We hebben inmiddels tachtig leden. En er is ruimte voor groei, maar vooral in kwaliteit. Dat is de fase waarin we nu zitten, dat we moeten waken voor kwaliteit boven kwantiteit. Want we zijn ervan overtuigd dat een businessclub drijft op twee zaken: een ijzersterk programma, maar vooral een goed netwerk. Je kan van alles organiseren, maar als het netwerk niet interessant is, dan is het gedoemd te mislukken."

Wat vind je zelf de mooiste/meest succesvolle activiteit de afgelopen tien jaar?
Jeroen Vermeulen: 'Die vraag krijg ik vaker en ik vind het haast onmogelijk om te kiezen. Persoonlijk is mijn top-3: Monaco aan de Lek, Highland Games en onze trips naar de sneeuw (die er twee keer niet was) van Willingen. Maar dat is mijn voorkeur. We hebben echter deze zomer een enquête gehouden onder onze donateurs en daaruit blijkt dat onze citytrips het meest worden gewaardeerd. We zijn bijvoorbeeld al naar Groningen, Haarlem, Keulen, Maastricht en dus Willingen geweest."

Wat hebben jullie voor vv Schoonhoven kunnen betekenen?
Jeroen Vermeulen: "De club heeft de laatste jaren veel geïnvesteerd in wat wij 'hardware' noemen, dus vooral het complex. We hebben een flinke bijdrage geleverd aan de nieuwe kleedkamers, maar ook aan de nieuwe dug-outs en verlichting. We zouden nu graag zien dat de focus op software komt te liggen. Dus dat vv Schoonhoven een leuke vereniging blijft voor iedereen. En dat we op de een of andere manier een bijdrage kunnen leveren aan een sportieve verbetering. Schoonhoven zou toch eens naar de tweede klasse moeten... Niet alleen de businessclub dient immers 'de meest ambitieuze' te zijn."

Waarom moeten ondernemers vooral lid worden van de businessclub?
Jeroen Vermeulen: "Dat is gelukkig ook makkelijk door de donateurs zelf te beantwoorden, want dat hebben we hen deze zomer ook gevraagd. Bovenaan staat de gezelligheid en de leuke events en vlak daarna volgt de mogelijkheid het zakelijke netwerk uit te breiden. Op de gedeelde derde plaats staat de ondersteuning aan vv Schoonhoven en de mogelijkheid meer mensen te leren kennen. Wat ons betreft onderschrijft dit ons motto: miscemus utile dulci - het nuttige met het aangename verenigen."

Hoe werd het jubileum gevierd?
Jeroen Vermeulen: "Het jubileum werd in gala, met alles erop en eraan, gevierd op een kasteel in Limburg. Maar dat was pas het begin. We hebben een heel uitdagend programma komend jubileumseizoen, ook al is dat voor nu nog even 'top secret'."

Tijdens het jubileumweekend werden Wimpiet de Weerd Bel (DGA Adinex) en Jeroen Groot (partner Hoek en Blok) benoemd tot erelid. Beiden kregen in Limburg een zilveren erespeld opgeprikt door BCVVS-voorzitter Roy Monnichmann.

Robert van der Hek
Redacteur / coördinator van Het Kontakt Krimpener- en Lopikerwaard
Volg @RobertvanderHek op twitter >
Elke donderdag het Krimpenerwaard per e-mail
Meer berichten
 

HET KONTAKT OP FACEBOOK