Logo hetkontakt.nl/krimpenerwaard
<p>• Het eerste exemplaar werd maandag overhandigd aan Jan Herm Bokdam en Jan Speksnijder van Kaasboerderij Speksnijder.</p>

• Het eerste exemplaar werd maandag overhandigd aan Jan Herm Bokdam en Jan Speksnijder van Kaasboerderij Speksnijder.

(Foto: Bastine Neven)

Nu ook in de Krimpener- en Lopikerwaard: #Trotsopdeboer

  •   keer gelezen

KRIMPENER- EN LOPIKERWAARD • Kontakt Mediapartners, de uitgeverij achter Het Kontakt, presenteert met trots het magazine #Trotsopdeboer

Als er één beroepsgroep het aanzien van de Krimpenerwaard en de Lopikerwaard bepaalt, dan is het wel de boer. De uitgestrekte weilanden, de boerderijen in de dorpen, het zwart- en roodwit van de koeien in het groen van het gras, de vele kaasmakerijen; al eeuwenlang zijn ze niet weg te denken uit de streek.

Kontakt Mediapartners, de uitgeverij achter Het Kontakt, heeft in de Alblasserwaard al twee keer met succes het magazine #Trotsopdeboer uitgegeven. Het werd dus hoog tijd om ook in de Krimpenerwaard en de Lopikerwaard een editie uit te brengen. In het magazine duikt de redactie in de veelzijdige wereld van melken, kaasmaken, jonge boeren die investeren én trekkertrek. Het magazine verschijnt deze week en wordt gelijktijdig met de krant verspreid.

Gele goud
De redactie bezocht kaasmakers om meer te horen over het ‘gele goud’ en ging op stap met de veearts. Daarnaast sprak de redactie met Weidehof Krimpenerwaard over de inzet van boeren voor het behoud van weidevogels en ging met ‘tractorpullingman’ Gerrit Spelt uit Lopik uitgebreid in op deze agrarische tak van sport. De fotograaf mocht een kijkje nemen in een wel heel bijzonder ingerichte keuken.

Het eerste exemplaar werd afgelopen maandagochtend overhandigd aan Jan Herm Bokdam en Jan Speksnijder van Kaasboerderij Speksnijder in Lekkerkerk. Een uitgebreid interview met deze ambitieuze kaasmakers is in het magazine te lezen.

Geworteld
Uitgever Kontakt Mediapartners is geworteld in de polder, maar ook voor de makers van het magazine was het een heel leerzame en interessante blik achter de schermen. Daar is #Trotsopdeboer ook voor bedoeld: een podium geven aan de agrarische sector in de streek, om te laten zien waar zij zo trots op zijn, om duidelijk te maken hoe zij hun bedrijf runnen en tegen welke uitdagingen zij aanlopen.

Het magazine wordt huis-aan-huis verspreid in Bergambacht, Berkenwoude, Gouderak, Haastrecht, Krimpen aan de Lek, Lekkerkerk, Ouderkerk aan den IJssel, Schoonhoven, Stolwijk, Vlist, Benschop, Linschoten/ Willeskop, Lopik-buiten w.o. Jaarsveld, Lopik-dorp, Lopikerkapel en Polsbroek.

Ontvang 'm elke week gratis > Meer berichten