Logo hetkontakt.nl/krimpenerwaard
Foto: stockfoto

Fikse rekening na spoedreparatie: ‘Daarna begon hij me te bedreigen’

  •   keer gelezen

KRIMPEN AAN DEN IJSSEL • Een vergissing met een telefoonnummer bezorgde een inwoonster van Krimpen aan den IJssel een fikse rekening bij het verhelpen van een verstopping van de wc.

Hellen (achternaam bij de redactie bekend) wil anderen waarschuwen vooral alert te zijn als je in de haast een loodgieter belt voor een spoedklus. “De wc bij mijn moeder zat verstopt”, blikt ze terug. “Mijn moeder is op leeftijd en er verdwijnt weleens incontinentiemateriaal in het toilet, wat de afvoer doet verstoppen. Ik bel in dit soort gevallen Klapwijk Rioolservice, die het altijd netjes komt verhelpen.”

In dit geval was er spoed bij, want de vloer van het toilet stond blank. Hellen: “Ik heb Klapwijk opgezocht via internet op mijn telefoon, maar blijk achteraf in de haast het verkeerde nummer te hebben gekozen. Vreemd was wel dat de betreffende monteur ‘ja’ zei toen ik vroeg of ik met Klapwijk sprak.”

Tikkie
De monteur kwam ter plaatse en de klus was binnen korte tijd -een half uur- geklaard. Hellen schrok echter toen ze direct 775 euro moest afrekenen. “Dat hoeft bij Klapwijk nooit; ik krijg altijd een rekening achteraf. En dan gaat het niet om dit soort bedragen. Hij wilde het nog wel verlagen naar 650 euro. Ik zei dat ik zo’n bedrag –uiteraard- niet bij me had en dat-ie maar een tikkie moest sturen.”

Toen ze van de schrik bekomen was, besloot ze de politie te bellen. “Die zeiden dat zoiets vaker gebeurt, maar ze konden er niet direct iets mee. Aangifte doen had geen zin, maar ze zouden er wel melding van maken.” Vervolgens nam ze contact met de monteur op, welk gesprek uitmondde in bedreigingen. “Ik kreeg daarna de meest onpasselijke berichten via Whatsapp. Ook een appje dat ik maar moest betalen, want hij wist waar mijn moeder woonde...”

Inmiddels had Hellen het te betalen bedrag van 775 euro wel teruggekregen naar 120 (!) euro, maar ook dat weigert ze te betalen. “Bij het terug monteren van de wc-pot blijkt een andere lekkage te zijn ontstaan. Ik betaal voorlopig even niks.”

Ze baalt van de situatie en wil anderen waarschuwen. “Je hoort de laatste tijd vaker van dit soort verhalen en ik ben er dus ook in getrapt. Kijk dus goed wie je benadert, ook al heb je haast vanwege de urgentie van het probleem.”

Klapwijk Rioolservice
Bij Klapwijk Rioolservice komt het verhaal van Hellen bekend voor. “We horen het minimaal één keer per week dat mensen denken dat ze ons aan de lijn hebben, maar dat ze er achteraf achterkomen dat een andere monteur aan het werk is geweest. Met een fikse rekening tot gevolg”, meldt Patricia Huisman namens het bedrijf in Krimpen aan de Lek. “Er blijkt helaas veel kaf onder het koren.”

Ze sluit zich graag aan bij de tip van Hellen. “Als je ons bedrijf wilt inschakelen check dan goed of je ook echt het juiste nummer hebt. Dat kan je een vervelende ervaring besparen.”

Robert van der Hek
Redacteur / coördinator van Het Kontakt Krimpener- en Lopikerwaard
Volg @RobertvanderHek op twitter >
Ontvang 'm elke week gratis > Meer berichten