• Citymarketeer Stefan van Beeten zet zich in als bezorger.
• Citymarketeer Stefan van Beeten zet zich in als bezorger. Foto: Wijntjes Fotografie

Schoonhovense winkeliers zetten bezorgdienst op

Zakelijk 958 keer gelezen

SCHOONHOVEN • Na de eerste schrik van de nieuwe lockdown deze week bleken tal van winkeliers strijdbaar en inventief. In Schoonhoven is bijvoorbeeld gelijk een bezorgdienst voor het aan huis leveren van bestelde producten opgezet.

BIZ Centrum Schoonhoven en Schoonhoven Partners bundelden hiervoor hun krachten. “‘All we need for Christmas is you’, luidt onze boodschap”, vertelt Stefan van Beeten, citymarketeer van Schoonhoven Partners en dezer dagen tevens bezorger. “De bezorgdienst doet een beroep op de particulier om lokaal inkopen te blijven doen. Ondernemers in de binnenstad bieden zoveel mogelijk dezelfde dag nog hun spullen aan de klant aan. Bovendien brengen de bezorgers een vrolijke noot aan de deur: sommigen van hen zijn namelijk gekleed als kerstelfen!”

Social media
De bezorgdienst werkt als volgt: particulieren bestellen hun producten bij de winkelier zelf. In veel gevallen kan dat per e-mail en via social media als Instagram en Facebook, via (beeld)bellen en soms een website of webshop.

Van Beeten: “Alle bestellingen worden door de bezorgdienst bij de Schoonhovense winkeliers opgehaald en bij de klant thuisbezorgd. De service geldt voor heel Schoonhoven en omliggende dorpen als Ammerstol, Vlist, Cabauw, Lopik, Polsbroek, Stolwijk en Bergambacht.”

Van Beeten komt graag in contact met enthousiaste mensen die een deel van de bezorgservice op willen pakken: “Wie in het bezit is van een rijbewijs, tijd en een auto kan zich opgeven via bestuur@bizcentrumschoonhoven.nl. Nieuwe initiatieven en activiteiten kunnen gemeld worden via het e-mailadres info@schoonhovenpartners.nl.”

Support
Marcel Teeuwen van dames- en herenmodewinkel Streakers in Schoonhoven ervoer meteen na de lockdown hoeveel trouwe en meelevende klanten hij heeft. “We krijgen zoveel support, dat is niet meer normaal!”, zegt hij. “We hebben dan ook een goede week gedraaid, ondanks het feit dat onze fysieke winkel dicht is.”

Verrastas
Nadat premier Rutte zijn toespraak had gehouden, had Teeuwen één dag nodig om een plan te smeden waarmee Streakers de lockdown zou kunnen doorkomen.

“We zetten versterkt in op onze social media en kwamen met de ‘Pastas’ en de ‘Verrastas’”, vertelt hij. “In de ‘Pastas’ stoppen we op verzoek mode-items die passen bij de smaak en de maten van de klant. Een voorbeeld: iemand bestelt een spijkerbroek en wij sturen hem of haar een tas met meerdere exemplaren erin. Wanneer de klant een keuze heeft gemaakt, komen de niet gekozen artikelen retour en verzenden wij een betaalverzoek.”

Giftbox
De enthousiaste ondernemer stelt tevreden vast dat beide initiatieven vanaf dag 1 een groot succes zijn.

Marcel Teeuwen: “Datzelfde geldt voor de ‘custom made giftbox’ voor dames en heren. Die is vanaf 50 euro te bestellen via onze website en bevat superleuke gifts en gadgets. Juist nu voelt het extra fijn dat onze klanten ons zo trouw blijven.”

Jan Timmer

Afbeelding
• Citymarketeer Stefan van Beeten zet zich in als bezorger.
• Marcel Teeuwen voor zijn winkel.
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden