Logo hetkontakt.nl/klaroen
• Glenn Eilbracht.
• Glenn Eilbracht. (Foto: Aangeleverd)

Glenn Eilbracht uit Papendrecht is een hit op social media

  •   keer gelezen

PAPENDRECHT • Papendrechter Glenn Eilbracht (32) heeft een grote passie: content maken voor zijn verschillende sociale media kanalen om te verbazen, vermaken en inspireren.

"Online zien mijn duizenden volgers het leven door mijn ogen met alle shine en deels ook shit. Ik ben echt volledig mijzelf en wil dat anderen ook helemaal zichzelf kunnen zijn", vertelt Glenn.

Mensen vermaken
"Als kind hield ik al van entertainment en mensen vermaken. Mensen aan het lachen maken, vind ik nog steeds geweldig. Vier jaar geleden ben ik begonnen met mijn eigen YouTube kanaal, Glennster. Op dit online sociale medium deel je video’s met elkaar. Hierin leg ik vast wat ik meemaak in mijn dagelijks leven. Eén bijzondere ervaring die mij nog steeds bijstaat, is de opening van de nieuwe kledinglijn van Viktor & Rolf. Prinses Mabel van Oranje was daar ook aanwezig. Haar trouwjurk waarin ze prins Friso het ja-woord gaf, was van deze modeontwerpers. Ik vond het fantastisch om haar in die setting te spreken. Niet op Koningsdag, met veel beveiliging om haar heen of met een dranghek tussen ons, maar als twee mensen die bij zo’n gelegenheid zijn. Voor prinses Mabel heb ik echt bewondering, doordat zij zich zo inzet voor goede doelen en andere mensen inspireert. Het was een goed gesprek waarin wij het over deze dingen hadden. Ik kijk nog steeds tegen iedereen op die een ander inspireert.

Inspireren met een boodschap
Inspireren is dus ook wat ik het liefste doe, maar wel met een boodschap. Het maakt niet uit wie of hoe je bent, het gaat om de boodschap die je over wil dragen, dat je anderen kan inspireren en kan laten lachen. Voor iedereen die ook eigen content op online platforms wil zetten, heb ik drie tips. Je moet gewoon doen, durven en geloven. Zolang jij achter je product staat, blijf je geloven. En doe wat je leuk vindt. Ook ik ken de negatieve kanten van sociale media. In het begin schreven mensen onder mijn vlog op YouTube dat ze deze niet leuk vonden. Inmiddels heb ik meer ervaring en zijn mensen gewend aan mijn format, nu krijg ik juist leuke reacties en kan ik anderen een podium geven. Vergeet ook niet dat je veel leert van kritiek. Ieder mens heeft het nodig, je wordt er sterker van en beter in wat je doet. Je wil er nog meer voor gaan.

Mezelf zijn
Op sociale media ben ik ook echt volledig mijzelf, dit doe ik om anderen, naast inspireren, ook te verbazen en vermaken. Het is leuk om op die manier een groot publiek te krijgen, vergeet niet er tegenwoordig meer mensen kijken naar online streamingsdiensten en sociale media dan naar de televisie. Voordat ik actief werd op YouTube, had ik al Instagram, glenneilbracht, waar ik foto’s en filmpjes deel. Doordat ik in het echt hetzelfde ben als op de socials, kreeg ik ook steeds meer volgers en wilden merken meer met mij samenwerken. Dan groeit je account automatisch.

Tijdens de intelligente lockdown van deze crisis om zo de verspreiding van COVID-19 te beperken, ben ik begonnen met TikTok, glenneilbracht_official, een platform waarop je video’s van maximaal vijftien seconden deelt. In eerste instantie had ik een filmpje dat ik eerder had gemaakt, geüpload. Dit ging over een nep tatoeage. Binnen één dag werd deze video meer dan een miljoen keer bekeken. De afgelopen vijf maanden heb ik meerdere filmpjes geplaatst die ik vanuit huis heb gemaakt waarbij ik trucjes laat zien die in mijn geval vaak mislukken. Inmiddels zit ik op meer dan 130.000 volgers vanuit de hele wereld. Ook mijn video’s worden wereldwijd gedeeld. Zo heeft laatst iemand met een account uit een Spaanstalig land een filmpje van mij gedeeld. Dit werd op zijn account het best bekeken filmpje, meer dan elf miljoen keer werd hierop geklikt.

TikTok
Ook op TikTok maak ik graag content en verzin ik nieuwe dingen om mensen te vermaken, inspireren en verbazen. Als ik een product maak, dan heb ik altijd deze pijlers in mijn achterhoofd. Zo denk ik goed na wat ik plaats. Het moet gewoon dichtbij mijzelf zijn, alleen zo ben ik op sociale media precies zoals in het echt en kom ik niet nep over. Nu ik op meerdere platforms actief ben, die allemaal een eigen vorm hebben zoals foto of video, ben ik er achter gekomen dat mij die vorm niet uitmaakt. TikTok is met korte filmpjes echt geen vervanger van YouTube, maar het maakt mij net zo gelukkig als toen ik aan het vloggen was. Dat vind ik er erg leuk aan!

De afgelopen tijd heb ik veel lol gehad met de volgende campagne The War With Grandpa: ik werd benaderd door distributeur WW Entertainment. Er werd mij gevraagd om een prank te doen en op de socials andere mensen op te roepen om dat ook te doen. Daar zit een winactie aan, want de leukste prank maakt kans op twee kaartjes voor de bioscoopfilm ‘The War With Grandpa’ die vanaf woensdag 16 september draait. Deze Amerikaanse familiekomedie met onder meer Robert De Niro gaat over Peter. Hij is tien jaar en vindt het leuk dat zijn opa ben hem thuis komt wonen, omdat zijn oma net overleden is. Opa moet in Peters kamer slapen, omdat hij slecht ter been is en de logeerkamer op zolder is. Door deze ruil wordt Peter zijn opa tot last met irritante streken. Opa slaat terug, dus het belooft een leuke film te worden!

Zelf heb ik een vriendin van mij, die bij mij aan de overkant woont, voor de gek gehouden door in een video te vragen of zij mijn nek wilde masseren. Nekpijn had ik niet, maar tijdens het masseren beet ik op een hard stukje pasta, waardoor het leek alsof mijn nek kraakte. Zij schrok enorm!

Benieuwd naar pranks
Nu ben ik vooral benieuwd naar de pranks van anderen. Je kan jouw prank tot 20 september uploaden op jouw TikTokaccount met #warwithgrandpanl. Dan pikken we de leukste eruit, die maakt kans op twee kaartjes voor deze bioscoopfilm!”

Glenn doet deze dagen mee aan een campagne voor de film The War With Grandpa. "Ik werd benaderd door distributeur WW Entertainment. Er werd mij gevraagd om een prank te doen en op de socials andere mensen op te roepen om dat ook te doen. Daar zit een winactie aan, want de leukste prank maakt kans op twee kaartjes voor de bioscoopfilm ‘The War With Grandpa’ die vanaf woensdag 16 september draait."

Door: Nanda van Heteren

Elke woensdag het nieuws uit Klaroen per e-mail
Meer berichten
CustomHtml_5
 

HET KONTAKT OP FACEBOOK }