
Zilvermeeuw sluit sterk seizoen af met goud, zilver en brons
SportAltena - Turnvereniging Zilvermeeuw beleefde een uitstekend finaleseizoen. Het middenbouwteam won de teamfinale, en ook individueel sleepten meerdere turnsters medailles in de wacht.
Op 11 april stond het middenbouw niveau 6-team in de teamfinale. Aimée van Helden, Dani van het Einde, Hanna Haeser, Julie Dornseiffer, Lise de Haas en Loïs de Joode hadden zich daarvoor geplaatst door in beide plaatsingswedstrijden als eerste te eindigen.
In de finale lieten ze nieuwe onderdelen zien, waaronder spectaculaire afsprongen op brug en balk en op de vloer turnden bijna alle turnsters een arabier gevolgd door een salto. Het resultaat: een derde gouden medaille dit seizoen.
Individuele finales
Ook individueel bereikten meerdere turnsters de districtfinales. Uit het middenbouwteam plaatsten Julie Dornseiffer en Loïs de Joode zich voor de meerkampfinale. In de bovenbouw stroomden Naomi van Wijk en Fleur van Vliet door naar de meerkampfinale. Daarnaast verdienden Naomi van Wijk en Romée Schreuders een finaleplaats op de brug, en Fleur van Vliet en Naomi van Wijk op de balk.
Tweede plaatsen op de balk
Op 14 juni vonden de toestelfinales plaats in Dordrecht. Naomi van Wijk behaalde een tweede plaats op de balk in de categorie Junior F. Later die dag deed Fleur van Vliet daar nog een schepje bovenop met een tweede plaats op de balk in de categorie Jeugd H. Beide turnsters turnden een vrijwel vlekkeloze oefening op de dunne evenwichtsbalk.
Brons op de meerkamp
Een week later, op 20 juni in Gorinchem, draaide Naomi van Wijk nog een laatste finalewedstrijd. In de meerkamp in de categorie Junior F stond ze tegenover 21 van de beste turnsters uit het district. Ze scoorde een 9,5 voor de uitvoering van haar overslag over de pegasus en liet op de vloer twee acroseries zien: een arabier-flikflak-salto en een overslag-salto. In haar eerste meerkampfinale won Naomi het brons.
De Zilvermeeuw blikt terug op een sterk seizoen 2025-2026. Op 4 en 5 juli sluit de vereniging het jaar af met een turntoernooi in Hendrik-Ido-Ambacht.




















