Foto: Politie

Brand in flat aan De Savornin Lohmanweg in Alblasserdam

  •   keer gelezen   112

ALBLASSERDAM • In een flatwoning aan de De Savornin Lohmanweg in Alblasserdam is zaterdagavond 8 januari brand ontstaan. Een bewoner was kip aan het bakken. De vlam sloeg in de pan, doordat de pan te lang op het vuur stond. 


Oplettende overburen die net thuiskwamen, zagen rook, hoorden gepiep en belden 112. De politie reed toevallig in de buurt en was binnen een minuut ter plaatse.

Niet veel later kwamen ook de brandweer en de ambulancedienst ter plaatse. De bewoner, die lichte brandwonden had en rook had ingeademd, is nagekeken door ambulancepersoon, maar hoefde niet mee naar het ziekenhuis. Ook de bovenburen van de man hadden rook ingeademd. Een vrouw en baby zijn nagekeken, maar hoefden ook niet naar het ziekenhuis.

De brandweer heeft de woning geventileerd. De bewoner kan even niet terug in zijn woning. Verhuurder Woonkracht10 en de stichting Salvage zijn ingeschakeld om de zaak verder af te handelen.

Bert Bons
Redactiecoördinator van Het Kontakt Alblasserwaard en Klaroen.nl
Volg @Bertbons op twitter >
Ontvang 'm elke week gratis > Meer berichten
CustomHtml_5