
Bas Belder wint NK wielrennen voor raadsleden
SportBERKENWOUDE • CDA-raadslid Bas Belder (23) uit Berkenwoude heeft vrijdag in Veenendaal met overmacht het tweede Nederlands kampioenschap wielrennen voor raadsleden gewonnen. Johan van den Beemd (Rucphen) werd tweede en René Post (Overbetuwe) derde.
De raadsleden reden hun nationaal kampioenschap tussen de profwedstrijd Veenendaal-Veenendaal voor vrouwen en die voor de mannen. Uit tijdnood moest de wedstrijd ingekort worden van twintig naar dertien ronden van twee kilometer.
Bas Belder: “De overwinning kwam onverwacht. Normaal fiets ik liever lange afstanden dan korte, snelle rondjes. Maar als je de eer van CDA en Krimpenerwaard hoog mag houden, kun je blijkbaar meer dan je denkt. Ik ben er blij mee en hoop dat fietsend Krimpenerwaard weer een beetje meer op de kaart staat.”
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van afgelopen jaar fietste Bas Belder al als eerste op één dag door alle straten van de gemeente. Deze ‘elfkernentocht’ door dorp, stad en platteland omvatte ruim tweehonderd kilometer.





















