Afbeelding

Stolwijk: verbouwing De Stolp aanstaande

Algemeen

STOLWIJK • De kogel is door de kerk: Stichting Stolwijk Ontmoet (SSO) wordt per 1 maart eigenaar van De Stolp in Stolwijk. Op een drukbezochte informatieavond lichtte het bestuur woensdagavond de plannen toe. De stichting wil het verenigingsgebouw met een verbouwing omturnen tot sociaal cultureel activiteitencentrum. Voorzitter Aris Neven hierover: “Binnenkort zullen we de handtekening zetten onder de koopovereenkomst, zodat we ook officieel eigenaar zijn. Vervolgens gaan we zo snel mogelijk met de verbouwing aan de slag.” Extra zalen Om De Stolp nieuw leven in te blazen is het nodig dat er meer activiteiten tegelijkertijd plaats kunnen vinden. Daarom wil Stolwijk Ontmoet het verenigingsgebouw renoveren en uitbreiden met nieuwe zaaltjes. Tijdens de verbouwing blijft De Stolp wel gewoon open en blijft de grote zaal beschikbaar.  In Ad Scheer (Amicitia, Lekkerkerk) heeft SSO een pachter voor het horecagedeelte gevonden. Zijn zoon Wilco zal hiervan de bedrijfsleider worden. “In samenwerking met Dagbesteding Krimpenerwaard komt er een lunchroom in De Stolp, waarin mensen met een beperking een actieve rol vervullen”, licht Wilco toe. “Daarnaast komt er een sportcafé/grand café.” Beurzen Door het creëren van extra zalen naast de grote zaal wordt de accommodatie geschikt voor een breder gebruik. Aris Neven: “Zoals voor beurzen, exposities, bedrijfstrainingen maar ook voor bijvoorbeeld trouwen en rouwen. Daarnaast krijgen de voorgevel en grote zaal een facelift. Rond 1 oktober verwachten we klaar te zijn.” SSO verwacht bijna 300.000 euro nodig te hebben voor de verbouwing. Volgens penningmeester Teus de Bruijn is de financiering op hoofdlijnen rond. “Inmiddels kunnen we het overgrote deel van onze verbouwingsplannen laten uitvoeren. Voor het overige bedrag doen we nogmaals een beroep op de Stolwijkse gemeenschap door het uitschrijven van obligatieleningen, promotiepakketten voor sponsoring door bedrijven en het houden van benefietvoorstellingen.” Hervormde Gemeente In het voorjaar van 2012 bood de gemeente Vlist De Stolp te koop aan met behoud van de sociaal-maatschappelijke functie van het verenigingsgebouw als voorwaarde. De Hersteld Hervormde Gemeente en SSO bleken de enige twee serieuze kandidaten te zijn. Zij bereikten uiteindelijk overeenstemming over een ge­zamenlijk gebruik, waarbij SSO de eigenaar wordt en HHG huurder. Robert van der Hek

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Laatste nieuws

Een trotse Hannah van Rijswijk (r) op het erepodium.
Sport 12 uur geleden
Hannah van Rijswijk derde op NK Tijdrijden: ‘Wel gehoopt, niet verwacht’
Afbeelding
Sport 14 uur geleden
Jillian Knook sprint naar vijfde plaats op NK
Afbeelding
Nieuws 19 uur geleden
Zomeravondconcert op Raadhuisplein Lekkerkerk
Musikverein ‘Stadtkapelle’ Weil der Stadt
Nieuws 19 uur geleden
Gratis openluchtconcert op Kazerneplein: Tavenu verwelkomt Duitse muziekvrienden

Advertenties uit de krant

De voormalige gemeentewerf aan De Smaragd 7 in Schoonhoven.
Nieuws 23 jun, 16:58
Ondernemers verliezen rechtszaak tegen nieuwe locatie brandweerkazerne Schoonhoven
Afbeelding
Nieuws 23 jun, 16:11
Zorgboerderij Benedenberg viert vijfjarig bestaan
Op excursie door Natuurrijk.
Nieuws 23 jun, 11:31
Groep 4 Het Kompas leert over vlinders in Natuurrijk: ‘Wauw, wat is het hier mooi’
Afbeelding
Nieuws 23 jun, 10:46
Gouds Montmartre en Goudse Kaasmarkt afgelast wegens verwachte hitte
Afbeelding
112 23 jun, 09:14
Vrachtwagen en lijnbus botsen op N207 tussen Bergambacht en Stolwijk

Download onze app

  • Al het nieuws uit jouw regio
  • Direct op de hoogte
  • Gratis downloaden

Tip de redactie

Heb je een tip, foto of video die nieuwswaardig is? Deel ’m met onze redactie.

Versturen