
Opening nieuwe speeltuin Raairijk in Hank: ‘Hier worden herinneringen gemaakt’
NieuwsHank - In de wijk De Roode Camer in Hank is zaterdag 20 juni de nieuwe speeltuin Raairijk feestelijk geopend. Wethouder Claudia Schipper onthulde samen met initiatiefneemster mevrouw Broeders het door de bewoners ontworpen naambordje van de speeltuin.
Met de realisatie van deze ontmoetingsplek krijgt de wijk er een centrale plek bij waar jong en oud samenkomen.
Behoefte aan centrale speelplek
De Roode Camer is een relatief nieuwe wijk, waar de afgelopen jaren volop is gebouwd. Sinds de eerste plannen hebben veel jonge gezinnen zich in de wijk gevestigd. De behoefte aan een centrale speelplek groeide dan ook snel. Met de opening van de speeltuin wordt deze wens nu vervuld.
Betrokkenheid van de buurt
De speeltuin is tot stand gekomen dankzij de grote betrokkenheid van de buurt. Al in een vroeg stadium dachten bewoners actief mee over het ontwerp en de inrichting van de speelplek.
Tijdelijke speeltoestellen
Bewoners zetten zich vervolgens gezamenlijk in om de plannen verder vorm te geven, onder meer door geld in te zamelen en tijdelijke speeltoestellen te plaatsen. Met het plaatsen van de definitieve toestellen is de speeltuin nu klaar voor de toekomst.
De speeltuin is meer dan alleen een plek om te spelen
Wethouder Claudia Schipper: “De speeltuin is meer dan alleen een plek om te spelen. Het is een ontmoetingsplek waar kinderen samen spelen en buurtbewoners elkaar treffen. Hier worden herinneringen gemaakt. Dit is echt een plek van en voor de buurt.”
Speeltoestellen voor jong en oud
Met het plaatsen van onder andere schommels, glijbanen, een kabelbaan, kleine doeltjes en een jeu-de-boulesbaan is de speeltuin te gebruiken door jong en oud.
Met deze nieuwe speeltuin heeft de Roode Camer er een fijne ontmoetingsplek bij gekregen waar bewoners nog jarenlang plezier van zullen hebben.





















