
Marco van der Wijngaard nieuwe eigenaar De Gieser Wildeman
ZakelijkNoordeloos - Een nieuw hoofdstuk is aangebroken voor sterrenrestaurant De Gieser Wildeman in Noordeloos: de 33-jarige chef-kok Marco van der Wijngaard uit IJsselstein neemt het stokje over van René Tichelaar en Danny Dwarswaard, die het restaurant 31 jaar lang met toewijding hebben geleid.
Van der Wijngaard, voormalig keukenchef van Michelinrestaurant ’t Amsterdammertje en deelnemer aan de Europese finale van de prestigieuze Bocuse d’Or, wil samen met zijn team verder bouwen op het stevige fundament dat er al ligt.
Positieve reacties
Op maandag 18 augustus werd de overdracht officieel ondertekend, en inmiddels staat Van der Wijngaard al in de keuken. De reacties zijn volgens hem hartverwarmend. “Heel veel mensen hebben iets van zich laten horen. Oude gasten, vrienden, maar ook mijn voormalige werkgever stuurde een bos bloemen. Allemaal positieve dingen,” vertelt hij.
Betrokken
De komende maanden staan in het teken van een zorgvuldige overgang. Tichelaar en Dwarswaard blijven tot het einde van dit jaar betrokken. Zo kunnen zij de nieuwe eigenaar niet alleen wegwijs maken in het bedrijf, maar hem ook voorstellen aan de vaste gastenkring.
Ook het personeel blijft verbonden aan het restaurant, iets wat Van der Wijngaard een geruststellend idee vindt. “Ik heb deze zomer al anderhalve maand meegedraaid onder de vleugels van Danny en René. Dat gaf een goede indruk en maakte de stap naar dit ondernemerschap een stuk natuurlijker.”
Ambacht en lokale producten
Over zijn culinaire koers zegt Van der Wijngaard dat hij vooral zijn eigen handtekening wil zetten door meer nadruk te leggen op ambacht en lokale producten. “Ik werk graag met boeren, vissers en telers uit Nederland. Dat ambachtelijke, daar ligt mijn hart.” Tegelijkertijd benadrukt hij dat de basis - de combinatie van fine dining en de bistro - behouden blijft.
Op 2 september heropent de vernieuwde bistro.






















