
Na jaren weer een dodenherdenking in Streefkerk
NieuwsSTREEFKERK • Bij het monument in Streefkerk werd op donderdagavond 4 mei voor het eerst sinds 2015 weer een Dodenherdenking gehouden.
Een groot deel van het dorp was uitgelopen om bij die plechtigheid aanwezig te zijn. De taptoe werd geblazen door Ellen Sparreboom, waarna er 2 minuten stilte in acht werd genomen. Met aansluitend het Wilhelmus.
De eerste krans werd gelegd namens de gemeente, door gemeenteraadslid Henk van der Wal, en namens de Hervormde Gemeente Streefkerk door ds. van Bruggen. De tweede krans werd gelegd namens de veteranen door Louw de Graaf en Arjan van Herk. De derde krans werd gelegd door Marijke Kamermans en Andre Vet namens Stichting Trouw aan Oranje Streefkerk.
De vierde krans werd gelegd door Anja den Besten en Chris den Haak namens Bewonersoverleg Streefkerk. De laatste krans werd gelegd door de organisatie van deze herdenking, Muziekvereniging O.K.K. uit Streefkerk. Door Jan de Bruijn en Corstiaan Hakkesteeg.
Vervolgens waren er twee toespraken. Als eerste gemeenteraadslid Henk van der Wal en tot slot legerpredikant Gerard van Driesten.
























