
Start aanleg tweede ontsluitingsweg in Arkel
AlgemeenARKEL • Binnenkort start De Kuiper Infrabouw met de aanleg van de tweede ontsluitingsweg in Arkel. Dat meldt het Giessenlandse gemeentebestuur.
Op dit moment werkt de aannemer nog aan de laatste voorbereidende werkzaamheden, waarbij het fietspad en de kabels en leidingen worden omgelegd.
Vervolgens start de aannemer met de aanleg van de riolering en het vervangen van een deel in de Bessendreef, Mispeldreef en het Hoefpad. Daarna volgt de inrichting van de omgeving. Vervolgens legt de aannemer de nieuwe op- en afrit naar de Schoolstraat aan en de aansluiting met het nieuwe fietspad en de Onderweg.
Zes maanden
Naar verwachting duren de werkzaamheden ongeveer zes maanden. Dat betekent dat de werkzaamheden in maart 2019 gereed zijn.
Het fietspad blijft gedurende de uitvoering in gebruik, maar kan op sommige momenten uit veiligheidsoverwegingen tijdelijk worden afgesloten. In het voorjaar van 2019 worden, afhankelijk van de weersomstandigheden, de definitieve asfalteringswerkzaamheden (deklaag) voor de ontsluitingsweg uitgevoerd.






















