<p>&bull; &lsquo;We worden gemotiveerd door tevreden pati&euml;nten.&#39;</p>

• ‘We worden gemotiveerd door tevreden patiënten.'

(Foto: Fotografie Studio Ziezo)

Pim Volgers: ‘Tevreden patiënten zijn onze motivatie’

  •   keer gelezen

LEERDAM • Pim Volgers en zijn collega’s houden zich niet bezig met de reguliere gebitsverzorging en -behandeling.


Hun expertise is gericht op het maken en aanmeten van gebitsprotheses. 

“Dat loopt uiteen van klanten die een tand missen tot hun hele gebit. Wij zorgen voor een vervangende oplossing en zijn pas tevreden als de klant dat ook is.” 

Start
Volgers startte zijn kleinschalige tandprothetische praktijk in 2013 vanuit een pand in de Bergstraat in Leerdam. Zijn vakmanschap, vergaande service en de kwaliteit van zijn werk bleven niet onopgemerkt.

Mede door mond-tot-mond reclame leidde het tot een stroom van nieuwe klanten uit de wijde omgeving waardoor hij zijn team geleidelijk uitbreidde met Ruben Kingma, Fleur van Wijk en tandtechnicus Ian Oukes. 

Daarnaast werd in Zaltbommel een tweede vestiging geopend. 

“Als tandprothetici zijn we gespecialiseerd in het aanmeten en vervaardigen van hoogwaardige gebitsprotheses. We gaan aan de slag als er iets verloren is gegaan. Cliënten kunnen bij ons terecht voor het aanmeten van onder andere gebitsprotheses, klikgebitten, plaatjes en frames. Ook voor reparaties en correcties aan bestaande protheses en vrijblijvend advies zijn we hen graag van dienst”, vertelt Pim Volgers. 

Onder één dak
“Zowel de patiënten behandeling als de technische vervaardiging van de prothese gebeurt onder één dak. Daardoor kunnen we snel anticiperen en reageren op de wensen van onze klanten. In ons inpandige technieklaboratorium vervaardigen we zelf alle werkstukken. In toenemende mate beseffen mensen dat ze maandelijks zorgpremie betalen, en dat vanuit de basisverzekering in veel gevallen een nieuw kunstgebit elke vijf jaar bijna volledig wordt vergoed”, vertelt Pim Volgers.

“Door het leven gaan met een versleten prothese, en dat komt nog heel vaak voor, is zonde. Een vrijblijvend intakegesprek, inclusief het bekijken van het bestaande kunstgebit, is bij ons gratis. Daarmee onderscheiden we ons van veel collega’s. Inmiddels krijgen we daar vrijwel dagelijks mensen voor in de praktijk. Ook ben ik er een voorstander van dat elke klant zijn gebitsprothese jaarlijks gratis laat controleren, een service waar nog veel te weinig gebruik van wordt gemaakt. Er verandert best veel in een mond, en een kunstgebit verandert niet mee. Doorgaans gaat het om kleine aanpassingen die niet duur zijn, maar veel narigheid voorkomen.” 

Kleinschaligheid
De kleinschaligheid van de praktijk spreekt veel klanten aan.

“We hebben een laagdrempelige aanpak. Mensen komen met een goed gevoel naar onze praktijk. We kennen elkaar, ze hoeven zich niet meer voor te stellen en ze worden altijd door dezelfde persoon behandeld. Als we aan de gang gaan met een nieuwe gebitsprothese weten we precies voor wie we die maken.”

“Zeker in de coronatijd plannen we onze afspreken heel ruim in. Daardoor hebben we alle tijd voor onze cliënten en is er ruimte voor een luisterend oor en een gedegen advies. De eigen inbreng van de klanten is voor ons ook heel belangrijk. Sommigen nemen foto’s mee die laten zien hoe hun gebit er vroeger uit zag of van voorbeelden die zij mooi vinden. Die suggesties nemen we mee in ons behandelplan.”

Tandprothetische Praktijk Volgers
Bergstraat 1, Leerdam
0345-505851
info@kunstgebitleerdam.nl

www.kunstgebitleerdam.nl

CustomHtml_5
 

Agenda

Organiseert u een evenement?
Laat het ons weten!

Klik hier