Je onderneming online op de kaart zetten: hoe gaat dat in zijn werk? [ingezonden mededeling]
ingezonden mededeling

Je onderneming online op de kaart zetten: hoe gaat dat in zijn werk?

  •   keer gelezen

Een onderneming starten, is niet moeilijk. Een onderneming succesvol maken wel. Het is bijvoorbeeld belangrijk om het bedrijf online op de kaart te zetten. Daar ligt het begin van een toenemende omzet en grotere naamsbekendheid.
Er zijn allerlei methoden van online marketing beschikbaar. Het is echter als eerste belangrijk om een goed functionerende website te hebben. Het wiel hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden, want er zijn kant-en-klare oplossingen beschikbaar. Bijvoorbeeld in de vorm van een webshop met een platform waar alle online verkoop- en marketingfuncties bij zitten. Dat is nog eens een manier om een webwinkel te starten en online op de kaart te zetten. Benieuwd? Lees meer.


Waardevolle content bieden
Het online op de kaart zetten, begint met het aanbieden van waardevolle content. In een webwinkel is het bijvoorbeeld belangrijk om unieke beschrijvingen van categorieën en producten te hebben. Het liefst ook nog met afbeeldingen en indien van toepassing met een instructiefilmpje. Het is waardevol voor bezoekers en voor de zoekmachine om regelmatig nieuwe content te plaatsen. Dat is mogelijk door een blog over het onderwerp bij te houden. Of door interessante nieuwsberichten te plaatsen. Uiteraard is het van belang de content voor de zoekmachine te optimaliseren en op social media actief te zijn. In aanvulling op SEO is adverteren in de zoekmachine een optie (SEA).

Online marketingcampagne starten
Het starten van een online marketingcampagne is een uitstekende manier om je bedrijf online op de kaart te zetten. Een marketingcampagne om je producten of diensten te promoten, trekt de aandacht. Daarbij is het wel van belang om je doelgroep te vinden. Bijvoorbeeld op social media als Facebook, Instagram en op Snapchat als er sprake is van een jeugdige doelgroep. Er zijn verschillende advertentiemogelijkheden beschikbaar. Bijvoorbeeld met Facebook Ads of met Google Smart Shopping.

Marketingresultaten verbeteren
Het starten van een marketingcampagne is een begin. Online marketing is echter wel een voortdurend proces. Er komt allerlei informatie beschikbaar via de marketingrapportages. Bijvoorbeeld welke advertentiecampagnes goed lopen en welke niet. Het is dan ook steeds een kwestie van bijhouden en aanpassen om de resultaten te verbeteren. Op deze manier bereik je steeds effectiever de doelgroep. Dat is natuurlijk goed voor een stijging van de omzet.

Externe links creëren
Een andere manier om je bedrijf online onder de aandacht te brengen, is door externe links te creëren. Dat is mogelijk met een verzoek tot plaatsing van de link van de website of webwinkel op een andere website. Of door een gastblog te schrijven met daarin een link die naar de eigen website of webshop verwijst. Het natuurlijk het beste om de links op een natuurlijke wijze te verkrijgen. Bijvoorbeeld als bezoekers zo enthousiast zijn over de content of over een product dat zij dit met anderen delen. Overigens is het voor de vindbaarheid in de zoekmachine eveneens van belang om interne links op de website te maken. Bijvoorbeeld door in een productbeschrijving naar een ander product in de webwinkel of categorie met een link te verwijzen.
 

Elke dinsdag het nieuws uit Vianen per e-mail
Meer berichten
CustomHtml_5
 

Agenda

Organiseert u een evenement?
Laat het ons weten!

Klik hier