Op gepaste afstand van elkaar op de foto in het centrum van Tiel. Links Bob van Herwijnen en rechts Guido de Wit.
Op gepaste afstand van elkaar op de foto in het centrum van Tiel. Links Bob van Herwijnen en rechts Guido de Wit. Foto: Arno voor de Poorte

“We kunnen dit tot nu toe goed aan”

Algemeen 716 keer gelezen

Winkeliers die aangesloten zijn bij ondernemersvereniging ‘Hart van Tiel’ tonen veerkracht tijdens de tweede lockdown. Vandaag deel 2 van een tweeluik over creatieve en actieve Tielse winkeliers.

Tiel - Voor Bob van Herwijnen (28) , van Lunchcafé Royal op de Groenmarkt is het ‘allemaal een beetje dubbel’. Normaal gesproken komen zijn klanten niet alleen voor het eten en drinken, maar ook voor de gezelligheid en de huiskamersfeer die er heerst. “We hebben er een positieve draai aangegeven,” zegt de ondernemer. “We zitten al sinds maart in deze situatie. Tijdens de eerste lockdown hebben we alles opgeknapt. De verf was - bij wijze van spreken - nog nat en toen moesten we alweer dicht.”

Take away

Bob dacht dat ze binnen zes weken wel weer open mochten, maar dat blijkt toch langer te gaan duren. Vandaar dat Royal ervoor heeft gekozen om op de take away toer te gaan. “Dat doen we van donderdag tot en met zondag,” licht Bob toe. “Daarmee onderhouden we het contact met onze klanten en onze mensen blijven zo in de running.” Volgens de Tielse ondernemer vinden zijn klanten dat ‘heel fijn’. “Iedereen gunt het ons. Ze missen het praatje en de uitlaatklep. Ik ben ervan overtuigd dat het lokale besteden hiermee weer terugkomt.” Sommige mensen doen wat Bob een horecarondje noemt. “Die klanten halen bij mij en een paar andere collega’s de ingrediënten voor een lekkere maaltijd waar ze daarna thuis van genieten. Dat staat voor steun en saamhorigheid. Ik hoop van ganser harte dat dit lokale bestedingspatroon blijft.”

Parfumerie Douglas

Guido de Wit (53), franchisenemer van Parfumerie Douglas - voorheen Grisel - vindt het ‘lastig’ dat de lockdown winkeliers zoveel gepuzzel bezorgt. Zijn parfumerie is in bedrijf, maar draait niet de omzet die nodig is. “Douglas heeft zijn eigen internetkanaal, maar wij moeten het hebben van de offline bestellingen. Die bezorgen we zelf met de auto, op de fiets en zelfs lopend. En dat binnen 24 uur in een straal van ongeveer tien kilometer rondom Tiel.”

Onzekerheid

Guido merkt dat er veel onzekerheid heerst over wanneer zijn winkel weer open mag. “Dat knaagt aan me, maar we houden de moed erin.” Hij heeft een actie waarbij iedere tiende besteller een goodie bag ontvangt. “Dat doen we naast de samples die iedereen toch al ontvangt. Je hebt de keuze uit een een dames- of herenpakket. Mensen vinden het leuk om een tasje met spulletjes te krijgen. En hiermee onderscheiden we ons van de internetbestellingen. Mij slogan is ‘From our store to your door.’ Bestellingen heeft Guido het liefst via het vaste nummer 0344-613665 of via 06-44940153. Dit mobiele nummer is ook in gebruik voor bestellingen via WhatsApp. “Bovendien kunnen klanten VVV-bonnen en waardebonnen van Douglas op deze manier inleveren. Ook staan we de hele dag klaar voor advies aan onze klanten.” 

Arno voor de Poorte

Klanten missen allemaal een praatje en hun uitlaatklep

Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden