<p>Op de foto links Annet Gerritsen van LaVita en rechts Addy van Ommeren van Electro World Tiel /Lienden.&nbsp;</p>

Op de foto links Annet Gerritsen van LaVita en rechts Addy van Ommeren van Electro World Tiel /Lienden. 

(Foto: Arno voor de Poorte)

Tielse winkeliers actief en creatief

  •   keer gelezen

Tiel - Winkeliers die aangesloten zijn bij ondernemersvereniging Hart van Tiel tonen veerkracht tijdens de tweede lockdown. Vandaag deel 1 van een tweeluik over creatieve en actieve Tielse winkeliers.


door Arno voor de Poorte

Addy van Ommeren (30) van Electro World A.H.C. van Ommeren is een specialist op het gebied van consumentenelektronica. Zij leveren, monteren en installeren televisies, wasmachines, inbouwapparatuur, stofzuigers en allerlei handige apparaten voor de keuken. “Helaas moeten we dicht,” zegt hij met spijt in zijn stem, “maar ondanks de sluiting weten we toch onze klanten te bereiken. En zij ons. De reparatie en service aan huis gaan sowieso door. Dat zorgt gelukkig voor wat reuring.”

Social media

Van Ommeren vertelt dat hij veel offerte-aanvragen via de mail krijgt. “Ook maken we gebruik van videobellen om klanten te woord te staan. En we hebben een speciaal nummer om te appen met onze klanten: 06-42439318. Tuurlijk hebben we Facebook en andere social media ingezet om onze klanten te blijven bereiken. Via die kanalen communiceren we actief wat er in ons assortiment zit.” 

“We moeten dicht. Toch weten we onze klanten snel te bedienen”

Ook via de website Electro World zijn de Tielse en Liendense vestigingen bereikbaar. “Het is een landelijke site, maar als je daarop surft, dan kun je als klant kiezen voor een lokale leverancier. In het winkelwagentje kun je één van mijn filialen eruit pikken.” De lockdown leidt wel tot minder omzet volgens Addy. “Onze klant is gewend om te proeven, ruiken en te voelen. Dat is nu lastiger. Wel zijn onze klanten heel erg te spreken over onze flexibiliteit.”

LaVita

Mede-eigenaresse Annet Gerritsen (54) van modezaak LaVita men & women zet een originele oplossing in om haar klanten letterlijk tegemoet te komen: de LaVita-fashion bag. “Als je contact opneemt met ons, dan stellen wij een tas samen met kleding om thuis te passen. Die brengen we langs. In Tiel zelfs op de fiets. Wat retour kan halen we de volgende dag weer op.” Daarnaast zet LaVita alle gebruikelijke social media kanalen in om de klant te bereiken en te bedienen. “We bieden veel aan door van alles te posten. Daar zijn we heel de dag druk mee. Ook onze etalage is extra goed gevuld om te kunnen window shoppen. Bel en bestel is ons credo. Dat kan op 0344-663097. We zitten er met ons hele team klaar voor in de winkel.”

Hart onder riem

Annet vertelt dat de klanten heel erg meeleven met het wel en wee van LaVita. “De reacties zijn vaak hartverwarmend. De meeste komen hier al twintig jaar. Die kopen speciaal bij ons om ons een hart onder de riem te steken. Dat vinden we heel fijn.” Zelf blijven ze ook positief. “Schouders eronder en door,” zegt Annet daarover. “We missen onze klanten enorm. Het leukste is toch het aankleden van mensen in de winkel.” De klanten missen LaVita ook. “Kleding kopen is een sociaal gebeuren,” legt Annet uit. “Iedereen vindt klanten ín de zaak uiteindelijk gezelliger.”

Ontvang 'm elke week gratis > Meer berichten