Gemeentenieuws Molenlanden

Afbeelding
Foto: Gemeente Molenlanden

Column Theo Segers: Yellow Thursday

Algemeen 126 keer gelezen

Ik heb jullie hulp nodig! En als 45.000 Molenlanders hieraan gehoor geven, zorgen we ervoor dat er een nieuw woord in Nederland wordt ingevoerd: Yellow Thursday. Helpen jullie mee?

Al jaren wordt er op de 3e maandag in januari in kranten, op radio en TV en social media gesproken over Blue Monday. Dat zou de meest deprimerende dag van het jaar zijn. Meestal koud en nat, grijs en grauw. Er is gewoon niets aan. Dat mocht ik trouwens van mijn ouders nooit zeggen ‘niets aan’ (‘wees dankbaar voor wat er wel is’, zeiden ze dan). Dit jaar vallen de uitingen over Blue Monday gelukkig mee. Zou dat komen omdat het hele jaar 2021 en ook het begin van 2022 nogal deprimerend waren?

Juist in deze columns heb ik meerdere malen gevraagd om ‘naar elkaar om te zien’. De nieuwe regering heeft dat motto ook. Juist zo van belang: omzien naar jongeren, tieners, eenzame ouderen, ondernemers die het moeilijk hebben. En maak de lijst zelf maar langer.

Ook ik maak me zorgen over wat de achterliggende jaren met al die maatregelen voor gevolgen hebben voor de toekomst. Daarnaast ben ik er vast van overtuigd dat aandacht voor elkaar, ‘Buurtattentie’ en oog voor de ander enorm helpend is. En het is de kracht van Molenlanden, hoor ik vaak. Daarom geen aandacht van mij voor Blue Monday. Laten we op de 3e donderdag van januari (wanneer je deze column wellicht leest in Het Kontakt) perspectief zien en hoop bieden, de zon laten schijnen, vandaar Yellow Thursday.

Groet mensen op straat, drink een kopje koffie bij de buren, bezoek iemand uit de buurt, koop lokaal, haal een maaltijd bij een lokale horecaondernemer, bak een taart, stop een kaart in de bus, kies maar uit. Gebruik het woord Yellow Thursday en laten we zorgen dat het aanstekelijk werkt. Help je mee?

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Afbeelding

Gemeente Molenlanden is een verbindende, innovatieve gemeente met 43.500 inwoners. De 20 verschillende kernen hebben elk hun eigen karakter. Inwoners, ondernemers, organisaties en de gemeente werken samen om Molenlanden aantrekkelijk te houden en verder te versterken.

Meest gelezen