Logo hetkontakt.nl/leerdam
Foto: 123RF.com

Reizigers geven de regiotaxi van Versis een 8

  •   50 keer gelezen

REGIO • De reizigers van Versis zijn erg tevreden over dit aanvullende vervoer in de regio Rivierenland. Uit een onlangs uitgevoerd klanttevredenheidsonderzoek van onderzoeksbureau Moventem blijkt dat zij de kwaliteit van de algehele dienstverlening waarderen met een 8,0. De chauffeurs, de regiecentrale, het vervoer en de voertuigen bevallen goed.

Versis verzorgt het aanvullende openbaar vervoer en Wmo-vervoer in de regio Rivierenland (Buren, Culemborg, Maasdriel, Neder-Betuwe, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal en Zaltbommel), in de volksmond beter bekend als de 'regiotaxi'.

Daarnaast is de doelgroep sinds vorig schooljaar uitgebreid met het leerlingenvervoer in de gemeente Tiel. Daar was het rapportcijfer iets lager, een 7,6.

394 reizigers die gebruik maakten van Versis als aanvullend openbaar vervoer of vanuit de Wmo vulden de vragenlijst in. Hiervan is 37% in de leeftijdscategorie 65 t/m 79 jaar en 36% is 80 jaar of ouder. Van al deze reizigers gebruikt nog steeds het grootste deel (81%) Versis om op bezoek te gaan bij familie of kennissen, maar ook om naar een medische afspraak (61%) of een ziekenhuis of verpleeghuis te gaan (48%).

Klachten
Naast de positieve resultaten leverde het onderzoek bij beide doelgroepen ook waardevolle aanbevelingen op. Zo geven de doelgroepen aan dat de klachtafhandeling onvoldoende is (respons van in totaal 31 reizigers). Bij het leerlingenvervoer geeft 75% aan dat het kind meestal dezelfde chauffeur heeft, maar dat bij vakantie of ziekte van de chauffeur beter gecommuniceerd kan worden over vervanging. Versis neemt de aanbeveling ter harte om de achterliggende oorzaken boven tafel te krijgen en te kijken waar en hoe een verbeterslag kan worden gemaakt. 

Duurder
De gemeenten hebben onlangs een deel van het vervoer opnieuw aanbesteed. Daar is uitgekomen dat de kosten voor de gemeenten zo'n zes procent zullen toenemen. Het vervoer en de centrale worden grotendeels door dezelfde partijen bemenst als nu, dus voor de klanten verandert er weinig tot niets door de nieuwe aanbesteding.

Versis verneemt graag reacties van reizigers. De klachtenlijn van Versis is bereikbaar op 0344-638565 en op de website versis.nl kunnen reizigers hun klachten en suggesties kwijt.

Janneke Boogaard
Redacteur van Het Kontakt Leerdam en Het Kontakt Bommelerwaard
Volg @jannekeboogaard op twitter >
Elke woensdag het Leerdam per e-mail
Meer berichten
 

HET KONTAKT OP FACEBOOK }