Logo hetkontakt.nl/leerdam

Rabobank deelt 100.000 euro uit bij Clubkas Campagne

  •   keer gelezen

REGIO • Zwembad De Doetse Kom uit Giessenburg haalde via de Clubkas Campagne van Rabobank Alblasserwaard Vijfheerenlanden het meeste geld binnen. Donderdag werd de uitslag bekendgemaakt.


De zeven regiowinnaars werden in partycentrum Het Dak in Leerdam gehuldigd. Deze clubs ontvingen in hun regio de meeste stemmen. Jan de Hoop: "Geweldig dat de Doetse Kom opnieuw zoveel stemmen ontving. Het laat ziet dat de inwoners van Giessenburg hun zwembad ontzettend belangrijk vinden."

Meer dan 5000 leden van de bank stemden op een van de 469 clubs die meededen aan de Rabobank Clubkas Campagne. In totaal ontvangen zij 100.000 euro. De regiowinnaars zijn: Giessenburg, zwembad De Doetse Kom, 1.743 euro; Dierenasiel Gorinchem, 890 euro; Voedselbank Leerdam, 754 euro; Lingewaal: Muziekvereniging Ad Astra, 437 euro; Nieuw-Lekkerland, speeltuin Middelweg, 1.116 euro; Hertenkamp Vianen, 443 euro; Ameide's Fanfare Korps, 685 euro.

De clubs met de meest creatieve campagne maakten kans op een extra prijs. De bezoekers in de zaal mochten stemmen op de drie genomineerden. Het Arkels Visserkoor won de eerste prijs ter waarde van 500 euro voor hun bijzondere promotiefilm. De tweede prijs (250 euro) was voor Oranjevereniging Schoonrewoerd en de derde prijs (100 euro) voor Stichting Jeugd Actief uit Leerdam.

Ilse van der Ham en Karlijn Wielaart van gymvereniging Salto uit Nieuwpoort openden de avond met een rhönrad-act. Show en feestband Eght Herrie uit Gorinchem trad ook op. Beide clubs deden ook mee met de Clubkas Campagne en ontvingen net als de andere deelnemers een gouden envelop met een cheque.

De bezoekers deden mee aan een sportquiz die gepresenteerd werd door Toine van Peperstraten. Tijdens de quiz waren diverse regionale en landelijke sporthoogtepunten te zien. "In dit olympische jaar wilden we extra aandacht besteden aan de sport', vertelt Carin van Huët, directievoorzitter van de bank. 'Sport verbindt mensen en sportclubs en maatschappelijke organisatie zorgen voor een leefbare regio. Met deze campagne willen wij ons steentje bijdragen op het gebied van cultuur, sport en maatschappij."

Geurt Mouthaan
Redacteur/fotograaf van Het Kontakt Alblasserwaard en Klaroen.nl. Tevens betrokken bij Het Kontakt Media (Special Products).
Volg @GeurtMouthaan op twitter >
Elke woensdag het nieuws uit Leerdam per e-mail
Meer berichten
CustomHtml_2