Logo hetkontakt.nl/leerdam
Foto: Nander de Wijk
ingezonden mededeling

Hoe gaan bedrijven momenteel met de kans op het opengaan om?

  •   keer gelezen

Langzaamaan is er steeds meer mogelijk, mede door het groeiende aantal inentingen onder de Nederlandse bevolking. Tegelijkertijd zijn er nog tal van bedrijven die in zwaar weer verkeren doordat hun omzet ver bij de standaard van voor de coronacrisis vandaan zit. 


Hoe kunnen deze bedrijven er straks, als alles weer open is gegaan, voor zorgen dat hun omzet toeneemt?

We hebben de afgelopen periode gezien dat consumenten aankopen voornamelijk online doen. Een trend waarvan de vraag is, of deze na de heropening van winkels zal veranderen. Voor bedrijven betekent dit dat zij enerzijds mee moeten in deze digitale revolutie om het hoofd boven water te kunnen houden. 

Tegelijkertijd is het voor hen belangrijk in te zetten op mogelijkheden om zich te onderscheiden van concurrenten. Laat een bedrijfsfilm maken, zet in op SEA en SEO, enzovoorts.

Promotievideo’s lijken de trend voor de komende jaren
Promotie in de vorm van een film lijkt sterk aan populariteit te zullen gaan winnen in de komende jaren. 

Dit merkt ook Niels de Groot van videoproductiebedrijf Pro Motion Film, die hierover zegt: “Consumenten willen snel weten wat ze aan een product of dienst hebben. Lange stukken tekst door moeten akkeren is niet meer van deze tijd. Met een video vertel je in een of twee minuten welk probleem jij voor de klant oplost.” 

Doordat bedrijven over het algemeen nog weinig ervaring hebben met de ontwikkeling van promotievideo’s is het lastig hiermee aan de slag te gaan. Waarop moet je letten bij de productie van zo’n video? Wat is een geschikte omgeving om een video in op te nemen? Enzovoorts.

Video’s voor bedrijven in verschillende soorten
De promotievideo’s worden in verschillende varianten aangeboden. Kijk verder dan een ongegeneerde reclame voor je product of dienst.

Je kunt ook denken aan video’s als; een interview met een klant, waarin de klant vertelt wat deze aan je product gehad heeft. Het helpt als anderen buiten je bedrijf positief spreken over je producten en diensten.
•        Een kijkje op de werkvloer, door een kijker als werknemer mee te nemen in het productieproces of bijvoorbeeld de klantenservice. Het laat de mens achter een bedrijf zien.  
•        Een interview met de eigenaar van het bedrijf. Wie zit er achter een merk? Wat is diens verhaal en welke missie streeft deze na? Enzovoorts.

Er nog zijn veel meer opties. Denk ook aan het verschil tussen een losse video en een reeks van video’s. Het voordeel van een reeks video’s is dat je de betrokkenheid van een klant vergroot. Een klant zal nog eens terugkeren als deze weet dat er een volgende video volgt. Iets wat de kans vergroot dat een klant uiteindelijk ook een product of dienst bij je af zal nemen.

Snackable content in plaats van lange teksten
Voor bedrijven is het belangrijk om de balans te vinden tussen de snackable content, de korte bedrijfsvideo’s, en bijvoorbeeld de lange teksten om beter vindbaar te zijn in zoekmachines. Een combinatie van allebei behoort tot de mogelijkheden, door op kanalen op sociale media middels een video te verwijzen naar een achtergrondartikel op je website.

Of andersom, door een video te verwerken in een lap tekst.

Het is sterk aan te raden om voor de productie van een promotievideo een professionele producent in te schakelen. Deze kan met je meedenken over de boodschap die je in de video’s wilt vertellen aan kijkers. 

Het is erg belangrijk die boodschap vooraf helder te hebben, om ervoor te zorgen dat de video kijkers aanspreekt. Daarbij werken deze partijen met professionele camera’s, wat je verzekert van een fraai eindresultaat. Het voorkomt dat beelden al snel wazig worden, wanneer de video elders gedeeld wordt.

Elke woensdag het nieuws uit Leerdam per e-mail
Meer berichten
CustomHtml_2
 

Agenda

Organiseert u een evenement?
Laat het ons weten!

Klik hier