Logo hetkontakt.nl/leerdam
Foto: Stockfoto
ingezonden mededeling

Het coronavirus heeft niet op iedere branche negatieve effecten

  •   94 keer gelezen

Hoewel het coronavirus een groot deel van de Nederlandse samenleving raakt, heeft niet iedere branche hieronder te lijden. Een voorbeeld van een branche die het momenteel goed doet, is die van communicatiesoftware.

Tools als Skype for Business, Microsoft Teams en bijvoorbeeld Zoom groeien als kool! Steeds meer bedrijven zien in dat de situatie de komende maanden nog niet veel zal veranderen. In die zin, dat een groot deel van de werknemers thuis zal blijven werken. 

Met de communicatiesoftware blijf je met elkaar in contact en is vergaderen heel eenvoudig!  Naast deze branche zijn er meer sectoren die profiteren van de huidige corona crisis. In dit artikel zoomen we in op deze branches.  

Steeds meer consumenten doen hun aankopen online
In de afgelopen jaren was het al steeds populairder om aankopen online te doen. Het coronavirus heeft dit verder gestimuleerd. Niet meer naar de winkelstraat, maar kleding thuis passen!

Ook boodschappen worden lang niet altijd meer in de supermarkt gedaan. Door ze online te bestellen, ontvang je ze direct in de keuken. Het verkleint niet alleen het risico op een besmetting met het COVID-19 virus. Ook bespaart het je tijd en moeite! 

Daarbij is het laten bezorgen van de boodschappen en bijvoorbeeld kleding steeds goedkoper. Koop je direct een groot aantal producten, dan is de bezorging vaak zelfs gratis. Datzelfde geldt voor het retourneren van producten.  

Aantal webwinkels sterk toegenomen
Het feit dat mensen thuis zijn komen te zitten tijdens de corona crisis heeft ertoe geleid dat het aantal webwinkels is toegenomen. Steeds meer jongeren en bijvoorbeeld mensen zonder baan beginnen hun eigen webwinkel.

Dropshipment, waarbij producten rechtstreeks vanuit de leverancier naar een klant worden gestuurd, is hierbij een beproefd business model. Het verkleint de risico’s die mensen lopen bij het opstarten van een webwinkel.  

Ook online gaming wint aan populariteit
Niet alleen doen consumenten steeds meer aankopen online. Ook op andere fronten zijn zij steeds vaker online actief. Kijk bijvoorbeeld naar de groeiende populariteit van online gaming. In plaats van een film of serie speelt men een spel tegen mensen van over de hele wereld. Geld hoeft dit niet te kosten! Onder meer Fortnite, League of Legends en Warzone (onderdeel van Call of Duty) zijn voorbeelden van spellen die gratis gespeeld kunnen worden.

Producenten van deze spellen verdienen niet langer aan de verkoop van het spel, maar aan de verkoop van producten binnen het spel. Denk hierbij aan een nieuwe outfit voor je karakter, een pakket met extra wapens, enzovoorts.  

Consumenten zoeken online casino’s op
Online gaming wordt niet alleen gedaan binnen de reeds beschreven spellen. Ook het spelen van spellen in online casino’s is populairder geworden. Er zijn talloze online casino’s waar je bekende spellen als roulette, blackjack en bijvoorbeeld punto banco kunt spelen. Een bezoek aan een fysieke vestiging van bijvoorbeeld het Holland Casino is hierdoor niet noodzakelijk in tijden van corona.

Vergelijk verschillende online casino’s met elkaar om het beste online casino te vinden. Het beste online casino wordt gedefinieerd als een casino met licentie, een breed scala aan spellen en een prettige klantenservice.

Elke woensdag het nieuws uit Leerdam per e-mail
Meer berichten
CustomHtml_2
 

Agenda

Organiseert u een evenement?
Laat het ons weten!

Klik hier


HET KONTAKT OP FACEBOOK }