• Harold van Velzen is 25 jaar ondernemer.
• Harold van Velzen is 25 jaar ondernemer. Foto: Stephan Tellier

Plus Van Velzen viert jubileum met spaaractie voor verenigingen

Algemeen 950 keer gelezen

LOPIK • Plus Van Velzen laat het 25-jarig jubileum niet onopgemerkt voorbijgaan. Een actie voor de Lopikse verenigingen met een totale sponsorpot van 15.000 euro (!) komt in de plaats van het geplande Moonlight-weekend, dat vanwege de coronacrisis niet door kan gaan.

Het alternatief voor het aanvankelijk geplande, feestelijke weekeinde met artiesten, dj’s, hapjes en drankjes van diverse leveranciers en een afsluitende kerkdienst op de zondag - dat al jaren een succes is -, slaat nu al aan bij de verenigingen. 

Sponsormunten
Ruim 40 verenigingen in de gemeente Lopik stuurde Harold van Velzen een uitnodiging om mee te doen. "Meer dan de helft reageerde al snel”, vertelt de 54-jarige Van Velzen enthousiast. "Het is al de vijfde keer dat we een sponsoractie opzetten, maar nu pakken we het groots aan. Vanaf 7 september kunnen al onze klanten sparen voor hun favoriete vereniging door sponsormunten – bij iedere bestede 10 euro aan boodschappen krijgt de klant een munt – te gooien in de sponsorbuis van de betreffende vereniging. Iedere week verdelen wij 1.000 euro. Elke vereniging kan daarnaast nog sponsorgeld verdienen door iets ludieks te organiseren op het dorpsplein. Uiteraard moet daarbij rekening gehouden worden met de coronamaatregelen. Op de informatieavond op woensdag 2 september in De Schouw leggen we alles nog een keer goed uit aan de genodigden.”

De betrokkenheid van Harold van Velzen bij de Lopikse gemeenschap is groot. Vanaf zijn twaalfde tot zijn 29ste speelde hij bij de Lopikse basketbalvereniging Jumping Giants, die inmiddels niet meer bestaat. In zijn vrije tijd was hij als tiener vaak te vinden in de winkel van zijn ouders. 

In 1995 ruilde hij een prima baan met voldoende carrièremogelijkheden op het hoofdkantoor van Plus Retail in De Bilt in voor het ondernemerschap. Hij maakt deel uit van de vierde generatie, die een supermarkt runt. 

Groei
"Mijn ouders waren toen al lange tijd bezig om een grotere winkel op te zetten”, vervolgt de huidige inwoner van IJsselstein. "Ik ben er na een goed gesprek met de familie ingestapt. Mijn opgedane ervaring in het bedrijfsleven, na mijn bedrijfskundige economiestudie, kwam goed van pas. Het assortiment van 3.000 artikelen groeide binnen enkele jaren naar 15.000."

Reden om bij de gemeente de vraag neer te leggen waar hij kon uitbreiden. Met een klankbordgroep, bestaande uit vertegenwoordigers van de bewoners, winkeliers en de gemeente, kwam het nieuwe dorpscentrum tot stand. 

Van Velzen: "In april 2015 opende ik mijn nieuwe zaak. Het was een grote investering, maar ik heb er alle vertrouwen in. We zitten ondanks de concurrentiestrijd op schema. Ik verwacht dat de sponsoractie een succes wordt. Het Moonlight-weekeinde verschuiven we naar 2021. Desnoods onder de noemer van het 26-jarig bestaan.”

Wim Kroone

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden