Afbeelding

‘Uit in de Waard’ compleet met promotieteam en site

Algemeen 141 keer gelezen

STREEK • Recreatie- en toerismeondernemers én de K5 zoeken steeds nadrukkelijker de samenwerking. Er is nu zelfs een ‘promotieteam’.

De lancering van website www.uitindewaard.nl en de presentatie van het dertien leden tellende promotieteam op vrijdag 20 juni moeten duidelijk maken dat de Krimpenerwaard zich serieus en eenduidig op het netvlies wil nestelen van recreanten en toeristen.

Voor iedereen

“Het is de bedoeling dat de website voor iedereen die ons gebied wil bezoeken een duidelijk en compleet overzicht biedt van de mogelijkheden op het vlak van recreatie en toerisme”, vertelt Jolanda van de Seijp, zelf eigenaar van vakantiehuis Het Bonte Varken te Ouderkerk aan den IJssel. “Dat overzicht ontbrak totnogtoe omdat ondernemers vooral individueel actief waren of andere platforms gebruikten. Door met één website te komen, kunnen we ons als eenheid presenteren en krijgt de consument een helder beeld van de vele faciliteiten die we met z’n allen te bieden hebben.”

Aangenaam verrast

Twee jaar geleden stapte Van de Seijp al eens af op haar plaatsgenoot en collega-ondernemer Teus Hoogerwaard (hij runt op Lageweg een kaasboerderij, red.) om de mogelijkheden te bespreken om ‘de Waard’ beter onder de aandacht te brengen. Het duo raakte aangenaam verrast toen bleek dat ook de K5-gemeenten met dergelijke plannen rondliepen.

Onmisbaar

“Wij hebben vorig jaar in samenwerking met onder meer Stichting Zuid-Hollands Landschap, City Marketing Schoonhoven, Stichting Weidehof en IVN de cursus ‘Gastheerschap in de Krimpenerwaard’ georganiseerd,” vertelt Henny de Jong namens de K5. ”Je kunt echter nog zoveel willen, de input vanuit de ondernemers is natuurlijk onmisbaar. We troffen bij hen veel enthousiasme. Dat heeft er uiteindelijk toe geleid dat 24 van hen zich nu ‘gastheer/gastvrouw’ mogen noemen.”

Tijdens de cursus hield één van de groepen zich bezig met een project waarmee men niet alleen de eigen omgeving kon verbeteren, maar ook de verdere ontwikkeling van de Krimpenerwaard als aantrekkelijke streek voor recreatie en toerisme kon bevorderen. Daaruit is het promotieteam ‘Uit in de Waard’ ontstaan.

“We willen de krachten van zoveel mogelijk ondernemers  op het gebied van recreatie, toerisme, horeca, kunst en cultuur bundelen en tot een sterkere samenwerking komen. Dat is goed voor het gebied en uiteindelijk ook goed voor ons”, zegt Teus Hoogerwaard.

Langskomen

Vervolgens: "Op 20 juni presenteren we ons aan iedereen die het leuk of interessant vindt om langs te komen. Van 15.00 tot 16.30 uur zijn de 24 Krimpenerwaardse gastheren/gastvrouwen  ook aanwezig en staan er diverse kraampjes opgesteld op onze kaasboerderij aan de Lageweg 45 in Ouderkerk aan den IJssel. Het wordt het startsein voor een veelbelovend initiatief, dat je als ondernemer op het terrein van recreatie of toerisme niet mag missen.”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden

Afbeelding
Krimpenerwaard: einde aan wonen onder hoogspanningslijnen Nieuws 16 uur geleden
• Luchtfoto met in het midden het IHC-terrein.
Ontwikkelcombinatie DBL presenteert planstudie IHC-terrein Krimpen aan de Lek Nieuws 18 uur geleden
• Eerdere editie van 'Open Joodse Huizen - Huizen van Verzet'.
Zaterdag 4 mei: 3e editie Open Joodse Huizen - Huizen van Verzet Nieuws 19 uur geleden

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden