Logo hetkontakt.nl/krimpenerwaard
• De vier jonge ondernemers met de knuffelberen.
• De vier jonge ondernemers met de knuffelberen. (Foto: wijntjesfotografie.nl)

Knuffelberenactie voor Sophia Kinderziekenhuis

  •   232 keer gelezen

SCHOONHOVEN • Jong ondernemen voor het goede doel. Dat stond vier leerlingen van het vmbo van het Schoonhovens College voor ogen toen ze een knuffelbeer selecteerden voor de verkoop. 

De 'Sophiabeer' wordt het knuffelbeest genoemd en daarvan hebben de vierdeklassers van de afdeling Economie & Ondernemen er zestig besteld voor 3,30 euro per exemplaar. De verkoopprijs bedraagt 6,99 euro en dat betekent dat Annette Versluijs, Sanne Vreeken, Luc van Eijk en Job Reichard in het gunstigste geval een brutowinst van 220 euro kunnen opstrijken. 

"Na aftrek van kosten gaat de helft van dat bedrag naar het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam", zegt Annette. "We hebben de directie schriftelijk verzocht om enkele beren aan zieke kinderen te overhandigen. We vonden dat wel een passend begin van onze onderneming." 

Het 'Sophia' heeft het verzoek in beraad en heeft inmiddels laten weten dat de Schoonhovense scholieren gratis reclame-uitingen tegemoet kunnen zien. Deze merchandise zou de verkoop van de olijke beer in z'n donkerblauwe, lichtblauwe of groene truitje kunnen bespoedigen. 

Robert van der Hek
Redacteur / coördinator van Het Kontakt Krimpener- en Lopikerwaard
Volg @RobertvanderHek op twitter >
Elke donderdag het Krimpenerwaard per e-mail
Meer berichten
 

HET KONTAKT OP FACEBOOK