• Pieter Hoogendoorn in zijn snackbar te Ammerstol. Een tweede zaak volgt in Krimpen aan de Lek.
• Pieter Hoogendoorn in zijn snackbar te Ammerstol. Een tweede zaak volgt in Krimpen aan de Lek. Foto: Jan Timmer

Hoogendoorn breidt uit met tweede zaak

Algemeen 4.383 keer gelezen

AMMERSTOL/KRIMPEN AAN DE LEK • Snackpoint De Sticht-eigenaar Pieter Hoogendoorn verkeert in een opperbeste stemming. Ga maar na: een uitstekend draaiende snackbar, de aanstaande opening van een tweede zaak en de feestelijke uitreiking van een auto aan één van zijn klanten.

“Het draait prima zo,” stelt de snackbarondernemer. “Daar ben ik erg blij mee, omdat ook ik mijn hart vasthield toen in maart 2020 strenge coronamaatregelen werden uitgevaardigd. Tot mijn geluk behoorde mijn snackbar tot de ‘essentiële winkels’ en konden we open blijven. Al snel werd duidelijk dat er bij een flink groeiende groep klanten in Ammerstol, Schoonhoven en Bergambacht meer dan ooit behoefte was aan een bezorgservice. We hadden al twee auto’s rijden, daar hebben we een derde aan toegevoegd. Al met al was 2020 voor ons een jaar met een ‘dikke plus’. 2021 zou die kant ook wel eens op kunnen gaan. Ik ben er dankbaar voor, zeker als ik zie hoe zwaar veel horecazaken het momenteel hebben.’

Solo
Met Snackpoint De Sticht begon Pieter Hoogendoorn in 2003. Hij startte solo, met op drukke momenten de inzet van twee hulpkrachten, en beschikt momenteel over een team van zestien medewerkers.

In de loop der jaren zag Hoogendoorn zijn traditionele snackbar -patat, kroket, frikadel- evolueren tot een zaak die qua assortiment dicht tegen een eetcafé aan zit. “De frikadel is bij ons nog altijd het meest verkochte product met kort daarachter de kroket; in die zin is er niets veranderd. Wél zijn we steeds breder en dieper gegaan met ons aanbod. Mensen kunnen hier bijvoorbeeld ook terecht voor een complete vis- of vleesschotel en een enorm scala aan snacks (ook vegetarische varianten), die pak ‘m beet vijftien jaar geleden nog niet op de markt waren.”

Voordelen
Met zijn fraaie, moderne snackbar is Pieter Hoogendoorn aangesloten bij Snackpoint, een landelijk opererende franchiseorganisatie waar zo’n negentig zelfstandig ondernemers bij zijn aangesloten.

“Snackpoint biedt een aantal prettige voordelen,” weet Hoogendoorn. “Prima marketing, een groot assortiment, goede ondersteuning en een sterke inkooporganisatie.” 

Auto
In het kader van het 25-jarig bestaan organiseerde Snackpoint een landelijk prijzenfestival, met als hoofdprijs een auto. “Als klap op de vuurpijl won één van mijn klanten de Citroën C1”, meldt Hoogendoorn met een brede grijns op zijn gezicht. “Geweldig toch!”

Binnenkort opent de ondernemende inwoner van Ammerstol een tweede vestiging. “Op 1 mei krijgen we de sleutel van een pand in het centrum van Krimpen aan de Lek”, vertelt hij. “Op de plek waar nu nog ‘De Aardappel’ is gesitueerd beginnen we een snackbar volgens het Snacksons’-concept, een nieuwe formule van Snackpoint. Het kent een ‘smart’ assortiment, bestaande uit populaire snacks, de best lopende hamburgers en fingerfood. Een mooie, nieuwe uitdaging waar we vast ook aan de westkant van de Krimpenerwaard veel mensen blij mee maken.”

Jan Timmer

Freelance-redacteur Het Kontakt-Krimpenerwaard, Het Kontakt-IJssel en Lekstreek en Regio-Voetbal

Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden