Afbeelding
foto: Jan Timmer

Speksnijder Mode bedient klanten 'coronaproof'

Algemeen 1.219 keer gelezen

BERGAMBACHT • Een goede ondernemer stelt zichzelf voortdurend de vraag of iets anders dan wel beter kan. Zeker in deze coronacrisis is dat een relevante vraag. Bij Speksnijder Mode zijn stappen gezet om de klanten ook in deze bijzondere situatie op maat te bedienen.

Hans Bel is bedrijfsleider van de modezaak in Bergambacht. Hij constateert dat klanten na een stille periode de winkel weer goed weten te vinden.

"We zijn alle voorgaande weken open geweest", vertelt hij. "Daarbij hanteerden we niet alleen de uren die mensen van ons gewend waren, maar waren we ook op afspraak open in de avonduren. Zo spreid je niet alleen de drukte, maar kun je ook je vaste klanten op de juiste wijze van dienst zijn en extra aandacht geven. Zij kunnen ons bellen of appen, waarbij wij ze naar maat en kledingstijl vragen en ervoor zorgen dat het bezoek aan onze winkel in alle opzichten goed wordt voorbereid. Zo stellen we onder meer een rek samen met kleding die aansluit bij de wensen van de klant. Ook gaan we bij klanten langs. Deze beide vormen van service zijn een succes en worden zeer gewaardeerd."

Voltreffer
Ook de verkoop via whatsapp en videobellen blijkt een voltreffer. "Je loopt als verkoopadviseur met je mobieltje of tablet door de winkel en laat gericht collecties aan je klanten zien", vertelt Hans Bel. "Leuk om te doen en heel persoonlijk. Deze werkwijze passen we toe sinds de coronacrisis losbarstte, maar het is ook iets wat we desgewenst in de toekomst kunnen blijven doen."

De inventiviteit van Speksijder Mode uit zich ook in een andere noviteit: het afspelden van kleding met gebruikmaking van een transparante plexiglaswand op wieltjes. Deze staat tussen de klant en de medewerker in en bevat op heup- en voethoogte gaten. Daardoor kan het afspelden volgens alle veiligheidseisen plaatsvinden.

Drive-in
Ook nieuw in deze coronatijd is de ludieke service die Speksnijder Mode biedt bij het afhalen van bestelde artikelen. "Daarvoor hebben we een drive-in ontwikkeld in onze parkeergarage, waarbij wij de artikelen in de kofferbak van de auto stoppen en de klant voor onderweg een kopje koffie en het befaamde 'Speksnijder-speculaasje' mee krijgt", glimlacht Hans Bel.

"Ook dit mag je zien als een stukje aandacht en waardering voor onze klanten. We zijn zeker in deze bijzondere tijd zeer dankbaar voor hun trouw aan onze zaak. Mensen kopen hier niet alleen, ze 'gunnen' het ons ook. Dat doet ons erg goed. Het maakt ons vak ook onder deze allerminst alledaagse omstandigheden extra mooi."

Jan Timmer

Robert van der Hek

Redacteur / coördinator van Het Kontakt - Krimpenerwaard

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden