Logo hetkontakt.nl/krimpenerwaard
• Stefan van Beeten.
• Stefan van Beeten.

Stefan van Beeten nieuwe citymarketeer Schoonhoven Partners

  •   218 keer gelezen

SCHOONHOVEN • Stefan van Beeten is gestart als citymarketeer binnen het uitvoeringsteam van Schoonhoven Partners.

Van Beeten is bepaald geen onbekende in Schoonhoven: vanuit galerie Meesters van de Zilverstad (boven de Veerpoort) staat hij veel toeristen en inwoners te woord. "Eigenlijk doe ik on-going-marktonderzoek: daarom ben ik ook zo enthousiast over deze nieuwe functie."

In de liefde voor het goud- en zilverambacht werd Stefan van Beeten aangestoken door zijn partner, goudsmid Marjon Kappers. In 2018 diende het koppel het winnende plan in voor de nieuwe bestemming van de Veerpoort. "Met galerie Meesters van de Zilverstad wilden we het werk van bij Vakschool Schoonhoven opgeleide goudsmeden terughalen naar de stad."

Uithangbord
Inmiddels mag Van Beeten zich een aantal jaar galeriehouder noemen en verkoopt hij twaalf tot veertien wisselende collecties sieraden. De Veerpoort is sindsdien, als een fraai uithangbord voor de stad, vijf dagen per week geopend voor publiek.

Als citymarketeer vanuit Schoonhoven Partners zal Van Beeten zich inzetten voor het aantrekkelijk maken van de 'creatieve Zilverstad' voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent. Hij is bestuurslid van BIZ (Bedrijven Investering Zone) Centrum Schoonhoven en voorzitter van de Nacht van het Zilver. "95% van de tijd ben ik vanuit de galerie bezig om toeristen te informeren over de stad. Daardoor ben ik Schoonhoven met andere ogen gaan bekijken. Ik gun het toeristen om te genieten van de stad en ga me inzetten om dat ook buiten de stad en regio bekend te maken!"

Corona
Van Beeten raadt alle inwoners aan om vanuit de ogen van een toerist naar de stad te kijken: "Misschien dat het coronavirus mensen ook even stilzet en is er meer tijd om lokaal inkopen te doen. De lokale ondernemers werken hard om de stad leuk te houden. Laten we daar ook echt trots op zijn, zeker nu zij het ook moeilijker hebben!"

Traveltrade
Schoonhoven Partners zet komende maanden onder andere in op 'traveltrade' en het samenstellen van arrangementen voor de riviercruises en andere touroperators. In de activiteiten is ook veel aandacht voor (nieuwe) inwoners. De in de taskforce opgestelde Agenda voor de Zilverstad 2018-2022 is voor alle activiteiten leidend.

Daarnaast spelen evenementen een grote rol, onder andere in het 13e Nazomerfestival Schoonhoven, dat eind augustus van start gaat en waarin zo'n 50 evenementen in de Zilverstad en de regio zijn gebundeld.

Elke donderdag het Krimpenerwaard per e-mail
Meer berichten
 

HET KONTAKT OP FACEBOOK }