Logo hetkontakt.nl/klaroen
• Frans van der Wiel en Rick den Besten.
• Frans van der Wiel en Rick den Besten.

Nieuwe look voor Regio-Voetbal

  •   keer gelezen   Sport

REGIO • Regio-Voetbal gaat met een compleet nieuwe vormgeving het komende voetbalseizoen in. De gerestylde site is met het oog op de competitiestart vrijdagavond online gegaan. Aan afrondende details zal de komende dagen nog wel worden gewerkt.


Regio-Voetbal; het begon ooit klein, maar het virtuele voetbalplatform is inmiddels in het regionale amateurvoetbal niet meer weg te denken. Niet alleen de website doet het goed, ook de socialmediakanalen Twitter (bijna 10.000 volgers) en Facebook (circa 5.000 likes) zijn populair. "In het weekend zie je veel bezoekers van wedstrijden naar het veld kijken, maar tegelijkertijd houden ze hun smartphone in de gaten om via Regio-Voetbal op Twitter de tussenstanden elders in de streek in de gaten te houden", vertelt webmaster Rick den Besten.

"Natuurlijk zijn Twitter en de clubwebsites voor ons ook nieuwsbronnen, maar we onderscheiden ons van veel gelijksoortige voetbalsites door eigen verslaggeving, interviews en beeldmateriaal. Elk weekend wordt een aantal wedstrijden bezocht en bij de overige duels bellen we de trainers om hun kijk op te wedstrijd te vernemen."

Partners
De populariteit trekt ook bedrijven, die Regio-Voetbal gebruiken om hun producten of diensten onder de aandacht van de honderdduizenden bezoekers te brengen (1,5 miljoen pageviews per maand). Om hen nog beter te kunnen bedienen heeft de site een restyling -in een frisse kleurstelling- ondergaan.

Salesmanager Frans van der Wiel: "Vorig jaar zijn we met vijf partners in zee gegaan. Zij waren zeer tevreden. We proberen dit nu uit te breiden naar tien partners. Zij krijgen op Regio-Voetbal nog meer aandacht. Zo kunnen partners en andere adverteerders nu advertorials met meerdere foto's en filmpjes tussen de nieuwsberichten plaatsen. Een ideale manier om je te profileren."

Videomoment van de Week
Maatwerk staat daarbij centraal. Waar de ene ondernemer kiest voor het plaatsen van vacatures, een advertorial of een banner, zijn er nog diverse andere opties. "Er is veel meer mogelijk. Van Ekeren Kuiper sponsort bijvoorbeeld een nieuwe rubriek, die tegelijkertijd met de vernieuwde site van start gaat. Er kunnen daarvoor via de site of WhatsApp filmpjes ingediend worden die een link hebben met het amateurvoetbal; uit de kleedkamer, een bijzonder doelpunt, of een jeugdelftal dat een kampioenschap viert."

Bezoekers kunnen de filmpjes liken. Elke week is er een winnaar en aan het eind van het seizoen wordt een jaarwinnaar uitgekozen."Een mooie meerwaarde voor Regio-Voetbal én een perfect podium voor de adverteerder. We gaan graag met bedrijven in gesprek om te bespreken wat we hen kunnen bieden."

EM Cup
Vernieuwen, dat doet Regio-Voetbal al jarenlang. En met succes, want het bereik wordt alleen maar groter. Zo vond dit jaar voor het eerst een eigen toernooi plaats. Komend seizoen wordt de tweede editie van de EM Kantoorsystemen Cup gehouden.

Responsive
Vormgeefster Linda Vermeer geeft uitleg over de nieuwe look en het nieuwe logo: "De nieuwe website is strak, overzichtelijker en heel belangrijk tegenwoordig: responsive. Veel gebruikers van Regio-Voetbal bekijken de website op hun smartphone of tablet, dus het is heel belangrijk dat de website ook op deze devices goed werkt. De turquoise kleur is gekozen omdat het een frisse, sportieve kleur is die niet verbonden is aan een bepaalde club. Het icoon is een (rollende) voetbal, maar staat ook voor een centrum of middelpunt en iets overkoepelends, wat Regio-Voetbal ook is: een centraal platform dat regionale clubs met elkaar verbindt."

Ontdekken
Een vernieuwde website is altijd even wennen. Wie er doorheen struint, zal onder meer het volgende ontdekken:

• Nieuw: Videomoment van de Week
• Nieuw: Overzichtelijke presentatie van samenvattingen
• Verbeterde weergave programma, uitslagen en standen
• Vernieuwde 'Contact'pagina
• 'Meld een correctie' en 'tip de redactie' onder elk bericht
• Verbeterde weergave clubs zaterdag en zondag
• Automatische scrollen: lees een bericht en scroll handig door naar de volgende nieuwsberichten / verslagen
• Meedoen aan de Regio-Voetbal Toto en Topcoach
• Meer en betere mogelijkheden voor partners en adverteerders
• Makkelijk navigeren naar het regionieuws van Het Kontakt

*** Aan enkele afrondende details zal de komende dagen nog worden gewerkt

Rick den Besten
Hoofdredacteur Het Kontakt Edities en (sport)redacteur/fotograaf Het Kontakt Alblasserwaard en Regio-Voetbal.
Volg @RickdenBesten op twitter >
Elke woensdag het nieuws uit Klaroen per e-mail
Meer berichten
CustomHtml_5
 

Agenda

Organiseert u een evenement?
Laat het ons weten!

Klik hier