Logo hetkontakt.nl/klaroen
• De drie initiatiefnemers, met v.l.n.r. Louis Vinke, Peter Lodder en Patrick Visser.
• De drie initiatiefnemers, met v.l.n.r. Louis Vinke, Peter Lodder en Patrick Visser.

Alblasserdamse bedrijven starten vlaggenactie voor de zorg

  •   306 keer gelezen

ALBLASSERDAM • Drie Alblasserdamse bedrijven zijn een vlaggenactie gestart waarmee ze de zorgsector zowel letterlijk als figuurlijk te ondersteunen. Het Rode Kruis wordt ermee ondersteund.

"Het zou prachtig zijn wanneer deze vlaggen overal in Alblasserdam en omstreken komen te hangen. Daarmee kunnen we saamhorigheid onder bedrijven creëren om het goede doel te steunen", vertelt Louis Vinke van LV Reclame. Hij is de actie samen met Peter Lodder Fotografie en Patrick Visser van Visser Media & Design begonnen. Ze zijn elkaars buren aan de Kleine Beer in Alblasserdam.

Groot hart
"Ik had voor mijn eigen bedrijf een vlag ontworpen met een hart erin en zo kwamen wij samen op het idee voor deze vlaggenactie", vervolgt Louis. "Je ziet deze dagen allerlei acties waarmee de mensen in de zorgsector worden ondersteund. Die applausactie was bijvoorbeeld mooi. Of de krijttekeningen op de stoep bij verzorgingshuizen. Opeens zag ik het voor me dat we samen met Patrick en Peter ongeveer dezelfde vlaggen op zouden hangen met een groot hart en de tekst 'voor de zorg' erin."

Zo gezegd zo gedaan. Inmiddels hangen er drie vlaggen op bij de drie bedrijven aan de Kleine Beer. Eigenlijk zijn het banieren, omdat ze rechthoekig staand zijn. Bovenaan staat het logo en/of de naam van het bedrijf, daaronder een groot hart en onderaan de tekst 'voor de zorg'.

Goed doel
"We wilden een goed doel eraan koppelen waarheen de volledige opbrengst van de actie gaat. Er moet niets aan de vlaggenstrijkstok blijven hangen", grapt Louis. Hij heeft de plannen voor zijn actie voorgelegd aan één van zijn leveranciers. Die biedt een lagere inkoopprijs aan, waardoor nog meer geld kan gaan naar het goede doel. De initiatiefnemers hebben gekozen voor het Rode Kruis omdat deze organisatie op verschillende gebieden zich inzet in de strijd tegen het coronavirus.

Louis: "Voor een banier met een gemiddelde omvang van drie bij één meter brengen we 50 euro in rekening. De helft van dat bedrag is de kostprijs en de andere helft gaat naar het Rode Kruis. Natuurlijk kunnen bedrijven grotere banieren bestellen, dan wordt de prijs iets hoger."

Erehaag voor de zorg
LV Reclame, Peter Lodder Fotografie en Visser Media & Design zijn de actie officieel op vrijdag 3 april begonnen. "Een paar dagen eerder hadden we onze vlaggen al hangen en op Facebook en Linkedin een bericht geplaatst. Daarop kwamen al aardig wat bestellingen binnen van bedrijven uit Alblasserdam en omstreken. We hopen dat veel bedrijven meedoen. Dat kan een mooi, herkenbaar beeld opleveren. Om zo te laten zien dat we met elkaar achter de zorg staan. De vlaggen moeten een soort erehaag vormen voor de zorg! Daarnaast zou het fantastisch zijn wanneer we straks een flink bedrag kunnen overmaken naar het Rode Kruis."

Voor meer informatie kunnen belangstellenden bellen met 078-6999290 of mailen naar info@lvreclame.nl.

Bert Bons
Redactiecoördinator van Het Kontakt Alblasserwaard en Klaroen.nl
Volg @Bertbons op twitter >
Elke woensdag het nieuws uit Klaroen per e-mail
Meer berichten
 

Agenda

Organiseert u een evenement?
Laat het ons weten!

Klik hier

HET KONTAKT OP FACEBOOK }