Afbeelding
Foto: 123RF Stockfoto

Moodfilm over Alblasserdam op 19 september in première

Algemeen 249 keer gelezen

ALBLASSERDAM • De moodfilm over Alblasserdam, die de titel 'Alblasserdam, ons baken' heeft gekregen, gaat op donderdagavond 19 september in première.

Dit gebeurt tijdens de openluchtbioscoop van Landvast. De film gaat zijn officiële online première hebben op vrijdag 20 september. Veel organisaties, instituten en verenigingen in Alblasserdam zullen op deze dag om 13:00 uur deze film tegelijk delen.

"Op een later moment publiceren en delen mag natuurlijk ook!", laat Patrick Visser van Visser Media & Design uit Alblasserdam weten. Landvast zal de film tijdens de afsluitende zaterdag (21 september) van het Havenfestival de gehele dag draaien in een van de bioscoopzalen. Toegang is gratis.

Voor meer informatie en tickets van de openluchtbioscoop met de officiële première: www.landvast.nl/movies/1843/17/buitenfilm_le_grand_bain.

Karakter en beleving
De Moodfilm over Alblasserdam toont het karakter en de beleving van het dorp. "We hebben veel met het dorp en vinden het gaaf om in één project Alblasserdam te laten zien", legt Patrick Visser uit. De geboren en getogen Alblasserdammer richtte in 2011 zijn eigen bedrijf op dat gespecialiseerd is in videoproducties. Acht jaar later heeft hij elf mensen in dienst en mag hij grote bedrijven als Warsteiner, Center Parcs en diverse hogescholen en universiteiten tot zijn klantenkring rekenen.

"We zijn inmiddels internationaal actief en onze medewerkers komen uit het hele land. Toch blijven we verbonden met Alblasserdam. Hier komen we vandaan en hier zijn we gevestigd. We willen graag iets terug geven aan het dorp waar we veel aan te danken hebben" vertelt Patrick.

Visser Media & Design heeft in de afgelopen jaren allerlei beeldmateriaal verzameld van gebeurtenissen en evenementen in het dorp. Dit werd in de afgelopen maanden aangevuld met nieuwe opnamen, die het verhaal vertellen van Alblasserdam. Er werd bovendien contact gelegd met de historische vereniging, waardoor oude beelden toegevoegd konden worden over bijvoorbeeld de watersnood en de kabelfabriek.

"We willen met dit project ons dorp laten zien in een professionele film en daarnaast willen we ook graag een presentatie geven van wat we kunnen. We werken inmiddels voor veel grote nationale en internationale bedrijven en instellingen, maar weten dat hier in de regio ook veel potentiële klanten zitten", besluit Patrick Visser van Visser Media & Design. "Ook voor kleine en middelgrote bedrijven kunnen we veel betekenen op het gebied van social content en bedrijfsfilms."

Meer informatie: www.vissermediadesign.nl.

Bert Bons

Redactiecoördinator van Het Kontakt-Alblasserwaard en Het Kontakt-Klaroen.nl

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden