Logo hetkontakt.nl/bommelerwaard
Johan Cahuzak
Johan Cahuzak (Foto: Lya Cattel)
Column

De column van Johan Cahuzak: Raar

  •   200 keer gelezen

Wat een raar verhaal over die zogenaamde teleurstelling van raadsleden over de rotonde-reclame.

Ondernemers mogen een rotonde adopteren. Het was de bedoeling dat met name hoveniersbedrijven dat zouden doen. Die zetten dan een minuscuul bordje neer dat zij die rotonde onderhouden en dat was dan de reclame.

Als ik hovenier was, wist ik wel beter. In ieder geval een flink bord. En als ik namens de gemeente met die rotondes de boer op moest, had ik het ook anders gedaan dan de ambtenaren voor ogen hadden. En dat is nu dus gebeurd. Vervolgens piepen sommige raadsleden dat het een zooitje is.

Wat een onzin. Ik zie juist perspectieven. Elke armlastige gemeente kan zo de inkomsten wat opkrikken. En let maar eens op: er komt een tijd dat ze extra rotondes gaan aanleggen om meer reclame-inkomsten te generen! En wat dacht je van zebrapaden: "Deze voetgangersoversteekplaats is mede mogelijk gemaakt door Hema Zaltbommel." En ja hoor, de Bruna adopteert de spiegels bij een gevaarlijke kruising. En die Schapenrotonde wordt geëxploiteerd door Van der Schans, "Het juiste adres voor niet alleen uw geiten." En bij de volgende verkiezingen voor de gemeenteraad voorzien de partijen alle verkeersborden van hun logo. Behalve PvdA/GroenLinks. Die maaien de bermen zo dat hun naam pontificaal in het gras verschijnt. Dat kan ook met Roundup.

Johan Cahuzak

Britta Alink
Redacteur van Het Kontakt Bommelerwaard en Het Kontakt Land van Heusden & Altena
Volg @BrittaAlink op twitter >
Elke woensdag het Bommelerwaard per e-mail
Meer berichten
 

HET KONTAKT OP FACEBOOK