Logo hetkontakt.nl/bommelerwaard
• Melanie van Hemert met haar hond Pim.
• Melanie van Hemert met haar hond Pim. (Foto: Wouter Groenendijk)

Melanie gaat de Bommelerwaard missen

  •   446 keer gelezen

BOMMELERWAARD • Dertien jaar lang reed media-adviseur Melanie van Hemert van Kontakt Media Partners (KMP) elke dag door de Bommelerwaard en ging ze langs bij ondernemers om advertenties te verkopen voor Het Kontakt.

Ze bezocht de eigenaar van een hondentrimsalon in een schuur achterin de tuin. Reed dezelfde dag de parkeerplaats van een multinational op, waar ze met de directeur in gesprek ging.

Geen dag hetzelfde
"Geen dag was hetzelfde", vertelt ze. "En al die ondernemers in dit gebied zijn ontzettend aardig. Of ze nou in Poederoijen wonen, in de stad Zaltbommel of in Rossum. Ze zijn allemaal trots op hun eigen bedrijf."

Afscheid
Helaas neemt Melanie deze week afscheid van 'haar' Bommelerwaard, omdat KMP stopt met de krant in deze regio.

Haar carrière begon in 2004 als advertentieverkoper in de Alblasserwaard, in het kleine dorpje Goudriaan, waar Floor de Groot ruim veertig jaar geleden met Het Kontakt gestart is.

Uitdaging
In 2007 werd de editie Bommelerwaard opgericht en Melanie zag het als een uitdaging om hier te beginnen. "We hadden te maken met twee grote concurrenten, maar werden toch hartelijk ontvangen door de ondernemers", vertelt ze. "De gemeente Zaltbommel besloot al snel bij ons te gaan adverteren en later volgde ook Maasdriel. Daar waren we als team heel trots op."

Olivier
In maart 2013 verscheen de eerste Olivier, een glossy magazine over ondernemers. Melanie heeft de formule van dat blad bedacht samen met oud-collega Janneke Kok. "Vanaf het begin was het een groot succes, de Bommelerwaard zat hier op te wachten", vertelt ze. Vorig jaar volgde De Smaak. "Omdat ik zelf dol ben op eten en drinken", lacht ze.

Editie Altena
Vanaf deze week werkt ze voor Het Kontakt editie Altena. De ondernemers kunnen daar ook creatieve initiatieven van haar verwachten.

#Trots op de Boer
In juni verschijnt de eerste editie van het magazine '#Trots op de Boer'. "Iets heel anders, maar ook weer ontzettend leuk om te maken. Als je iets verkoopt dat je zelf bedacht hebt, gaat het een stuk makkelijker. Ik geef graag een eigen draai aan de dingen."

Jammer
Ze verheugt zich er op, maar vindt het ontzettend jammer om afscheid te moeten nemen van De Bommelerwaard. "Ik was hier nog niet klaar. Van de eerste tot de laatste advertentie heb ik zelf verkocht. Ik heb genoten van de samenwerking met de ondernemers en mensen die activiteiten organiseren. Bijvoorbeeld de Samenloop voor Hoop en het NK Veldrijden. In de Bommelerwaard houden ze niet van half werk, als ze hier iets doen, dan doen ze het goed. Ik ga dat missen."

Britta Alink

Britta Alink
Redacteur van Het Kontakt Bommelerwaard en Het Kontakt Land van Heusden & Altena
Volg @BrittaAlink op twitter >
Elke woensdag het Bommelerwaard per e-mail
Meer berichten
 

Agenda

Organiseert u een evenement?
Laat het ons weten!

Klik hier

HET KONTAKT OP FACEBOOK }