Logo hetkontakt.nl/alblasserwaard
Foto: QBuzz

'Aan de bel trekken over slechte dienstregeling Qbuzz'

  •   4136 keer gelezen

LEXMOND • Andries Lever (33) uit Lexmond is nijdig, omdat buslijn 81 is opgesplitst in Meerkerk en er niet langer een directe verbinding is tussen Gorinchem (via onder meer Arkel, Meerkerk en Lexmond) en Utrecht Centraal Station.

"Die buslijn bestond al zeker 60 jaar. Sinds deze week is-ie verdwenen. Inwoners die niet over een auto beschikken, kunnen niet meer gemakkelijk naar Meerkerk of Gorinchem."

Volgens Lever worden met name ouderen en scholieren door de maatregel getroffen. "Mensen uit Lexmond moeten nu eerst met de bus naar Vianen, daar naar de Lekbrug lopen en dan met de bus naar Gorinchem. Als je dan in de file terecht komt, ben je zo anderhalf uur kwijt voor je van Lexmond in Gorinchem staat", zegt Lever, die zelf in Gorinchem werkt.

Ook inwoners van Ameide zouden door de nieuwe dienstregeling van de nieuwe vervoersmaatschappij Qbuzz gedupeerd worden.

"En er is niemand die wat doet. Iedereen laat het zo maar gebeuren." Lever roept reizigers op hun zorgen en klachten luid en duidelijk door te geven, zodat de oude buslijn in ere wordt hersteld.

"Hoe meer mensen zich laten horen hoe beter het is. Het leeft erg hier in de dorpen. Zelf heb ik ook al aan de bel getrokken bij gemeente, provincie en andere betrokkenen, maar voorlopig wordt er weinig meegedaan."

Bert Bons
Redactiecoördinator van Het Kontakt Alblasserwaard en Klaroen.nl
Volg @Bertbons op twitter >
Elke donderdag het Alblasserwaard per e-mail
Meer berichten
 

HET KONTAKT OP FACEBOOK