Logo hetkontakt.nl/alblasserwaard

ChristenUnie: 'Reclamespot Kinderdijk op televisie schaamteloos'

  •   2297 keer gelezen

KINDERDIJK • Een reclamespot op NPO 1, afgelopen maandagavond uitgezonden, zorgde voor een boze reactie van ChristenUnie-raadslid Harry Stam. "Dit is schaamteloos."

Hij bracht dit woensdagavond ter sprake tijdens de raadsvergadering van Molenwaard. "De Stichting Werelderfgoed Kinderdijk heeft altijd gezegd dat actief reclame maken niet nodig is, omdat de toeristen toch wel komen. Het is onverteerbaar dat dit dan gebeurt, terwijl het visit management van het gebied nog niet op orde is."

Wat Stam betreft had het geld van de reclamespot op de Nederlandse televisie beter besteed kunnen worden aan maatregelen om de parkeervoorzieningen te verbeteren. "En college, vindt u net als ik dat de SWEK onmiddellijk met deze reclamespotjes moet stoppen?"

Werelderfgoed Nederland
Wethouder Paul Verschoor had navraag gedaan. Wat bleek: het spotje was niet van de SWEK, maar van Stichting Werelderfgoed Nederland. "Die behartigt de belangen van tien Werelderfgoeden in Nederland. Elk Werelderfgoed heeft zo'n reclamespot en die worden sinds een jaar of drie af en toe uitgezonden."

Hij vervolgde: "De SWEK betaalt wel lidmaatschap aan deze stichting, maar er is geen cent uitgegeven aan deze televisiereclame. De financiering daarvan is afkomstig van één van de ministeries."

Geurt Mouthaan
Redacteur/fotograaf van Het Kontakt Alblasserwaard en Klaroen.nl. Tevens betrokken bij Het Kontakt Media (Special Products).
Volg @GeurtMouthaan op twitter >
Elke donderdag het Alblasserwaard per e-mail
Meer berichten
 

HET KONTAKT OP FACEBOOK