Afbeelding

HSSC'61 verkoopt bijna 1100 meter reclamedoek

Sport 26 keer gelezen

HEI- EN BOEICOP • Veel voetbalverenigingen hebben te maken met een teruglopend aantal sponsors. Vierdeklasser HSSC’61 is een grote uitzondering in deze economisch mindere tijden. Een halfjaar geleden werd een roldoek van topklasser IJsselmeervogels gekocht en de zevenkoppige PR-commissie strikte bijna 70 sponsors voor meer dan een kilometer reclamedoek. “Er is de afgelopen maanden hard gewerkt”, geniet een trotse HSSC’61-voorzitter Hans van Snippenberg. “Een jaar geleden constateerden we als bestuur dat er geen ruimte meer was voor nieuwe borden. Rondom het hoofdveld stond het vol en de stellage van een reclamedoek, hangend achter een doel, was twee keer door de wind gesneuveld. Een dure constructie in de hoogte zou meer kosten dan het zou opleveren.” Ton Kool en Leo Verkerk, verenigingsmensen pur sang, kwamen in contact met IJsselmeervogels. “Wij hoorden dat men in Spakenburg vanaf januari een LED-reclamebord in gebruik ging nemen en het reclamedoek wilde verkopen. Na een bezoekje hebben we met het bestuur overleg gehad. Tijdens een speciale ledenvergadering is geld beschikbaar gesteld en hebben we het doek gekocht”, verhaalt Verkerk. “Met een aantal sponsors is het bestuur eind vorig jaar uitgenodigd voor de thuiswedstrijd tegen ARC. We hebben het doek bekeken en ontmoetten de materiaalman, die ons wegwijs maakte met het aan elkaar plakken van de doeken. Na de wedstrijd ging het heel snel. Op zijn Spakenburgs, direct boter bij de vis. We mochten het koud buffet openen, maar niet eerder dan nadat we het koopcontract hadden getekend. Op weg naar huis beseften we pas goed dat we eigenaar waren van een prachtige installatie”, lacht Van Snippenberg. “We moesten direct aan de slag, want IJsselmeervogels speelde op 5 januari tegen Feyenoord en wilde de nieuwe LED-installatie openen. De oude moest dus weg. Tussen Kerst en Oud & Nieuw heeft een groep jonge vrijwilligers met vrachtwagens de spullen opgehaald en opgeslagen. Vervolgens was onze nieuwe sponsorcommissie aan zet. Want die was ondertussen ook benoemd. Tot voor kort was ik aanspreekpunt voor het sponsorbeleid, maar deze klus werd mij toch iets te groot”, aldus Van Snippenberg. Pittig Ton Kool ging op zoek naar geschikte mensen en wist Mark Timmer, Annelies de With, Frans Looij, Wilma de With en bestuurlijk afgevaardigde Arjan Kooyman enthousiast te krijgen om zitting te nemen in de sponsorcommisssie. Eip Aantjes werd voorzitter. “Naast mannen uit het bedrijfsleven, zochten we ook pittige dames. En die hebben we in Annelies en Wilma gevonden”, glundert Mark Timmer. “Tijdens een informatieavond zijn bestaande sponsors ingelicht over de mogelijkheden. De start was goed; hoofdsponsor Lekkerkerker, TSL en De Wilgenhoeve bestelden een hele lengte. Met een goede taakverdeling zijn we sponsors gaan benaderen. We hebben nu bijna 70 doeksponsors, verdeeld over elf rollen die elke dertig seconden worden vernieuwd. En dat vanaf de eerste pupillenwedstrijd tot de laatste seniorenwedstrijd. Ongeveer de helft van onze sponsors is nieuw voor onze vereniging. Je moet er wel bovenop zitten, alleen dan werkt het. Achter logo’s aan, contacten onderhouden met de drukker en ga zo maar door. Ik was een keer volledig van slag. Een ondernemer twijfelde over de lengte, de volgende dag belde ik hem terug en hij bestelde maar liefst 48 meter. Ik rekende op hooguit zes meter”, weet Annelies de With. “De entree is bewust laag gehouden en daardoor is het waarschijnlijk ook zo’n succes”, vult Timmer zijn vrouwelijke collega aan. “Oude borden hangen nu voor niets en bij langdurige contracten betalen wij de belettering. We zijn blij met Leo Verkerk van TSL, niet alleen omdat hij 96 meter doek heeft hangen, maar vooral omdat hij verantwoordelijk wil zijn voor de installatie en het onderhoud.” Meneer Teus “En natuurlijk zijn we blij met meneer Teus. Toen de doeken werden gebracht, heeft hij deze vrijwilliger van IJsselmeervogels ons flink geholpen. De eerste 700 meter hangt nu, de resterende 400 meter volgt. We denken op tijd te zijn voor de openingswedstrijd tegen een beloftenteam van IJsselmeervogels op dinsdag 14 augustus, aanvang 20.00 uur. Pieter Vink is gevraagd om als scheidsrechter te fungeren”, verklapt Van Snippenberg, die tot slot heel graag wil benadrukken ook blij te zijn met de vele andere vaste vrijwilligers. “Want ondanks alle focus op het succesvolle reclamedoek, zijn de kleedkamers in de zomervakantie opgeknapt. Het gaat goed met de club, want naast een PR-commissie neemt ook de onlangs ingestelde Technische Commissie ons veel werk uit handen. We hebben een vaste leverancier voor de tenues en leden kunnen bij een andere sponsor tegen redelijke prijzen schoenen kopen.” Theo Sprong

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden