Afbeelding
Foto: Aangeleverd
ingezonden mededeling

Wil jij een onderneming beginnen? Let dan op deze punten!

Algemeen 138 keer gelezen

Het aantal ondernemers in Nederland stijgt al jaren achter elkaar. Dit komt door diverse factoren, maar dit is grotendeels toe te schrijven aan de opkomst van het internet. Het internet heeft er namelijk voor gezorgd dat het veel gemakkelijker is om je eigen onderneming te starten. Je hebt hoef alleen maar een eigen domeinnaam/webshop te hebben en je kunt jezelf al ondernemer noemen. 

Nu zitten hier natuurlijk wel wat haken en ogen aan. Om je hierin op weg te helpen geven we je in deze blog enkele tips die je kunnen helpen bij het beginnen met ondernemen!

Merk
Je eigen bedrijf krijgt natuurlijk een naam. Deze naam gebruik je in alle uitingen van de onderneming en is het liefst ook terug te vinden in de URL waarop jouw website te vinden is. Nu ben je in Nederland behoorlijk vrij in het bedenken van jouw bedrijfsnaam. Toch is het altijd handig om te kiezen voor het bedrijfsnaam checken. Het kan namelijk maar zo het geval zijn dat de bedrijfsnaam al vastgelegd is door een andere ondernemer. Je zult hier overigens in de beginfase van jouw onderneming niet zoveel last van ondervinden. Mocht je echter hard groeien en profijt krijgen van de naam die jij voert, dan kan het maar zomaar zo zijn dat de oorspronkelijke partij die de naam geregistreerd heeft geld wilt zien. Het is daarom altijd belangrijk om te controleren of de merknaam al is vastgelegd!

Doelgroep bepalen
Het is ontzettend belangrijk om een duidelijk beeld van jouw doelgroep te hebben. Iedere doelgroep vereist namelijk een andere benadering. De doelgroep is dan ook een belangrijk onderdeel van de merkstrategie. De doelgroep hoort namelijk feeling en aansluiting te voelen met de rest van de positionering van het merk. Wil jij bijvoorbeeld een jonge doelgroep aanspreken? Dan dien jij je merk als hip, modern en beweeglijk in de markt te zetten. Dit doe je op een hele andere manier dan een bedrijf dat zich focust op de wat oudere doelgroep. Deze dient zich namelijk meer als vertrouwd, serieus en standvastig te positioneren in de markt. Om jouw doelgroep op de juiste manier te bereiken dien je deze kernwaarden overal in jouw onderneming terug te laten komen.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden

Download onze app

Heb jij de app van Het Kontakt al?

Al het nieuws uit jouw regio
Direct op de hoogte
Gratis downloaden