• Burgemeester Jetten met de kinderen van groep 5 van 't Kofschip.
• Burgemeester Jetten met de kinderen van groep 5 van 't Kofschip. Foto: Aangeleverd

Burgemeester Jetten op bezoek in groep 5 van ’t Kofschip in Papendrecht

Algemeen 1 keer gelezen

PAPENDRECHT • De leerlingen van groep 5 van basisschool ‘t Kofschip ontvingen afgelopen vrijdag bezoek van burgemeester Jetten.

Tijdens NL Doet, in maart, sprak burgemeester Jetten met twee meisjes uit de klas. De twee hadden een mooi versierde brief geschreven waarin ze aangaven dat het slecht gesteld was met de afvalbakken in de wijk waar ze vrijwillig het straatafval inzamelen (zappen). De burgemeester beloofde het op te nemen met de verantwoordelijk wethouder en er zelf in de klas op terug te komen.

De klas heeft ondertussen bezoek gehad van de wethouder en een korte les gekregen over het belang van afvalscheiding. En na een klein onderzoekje van de beleidsmedewerker afval, bleek dat de meisjes echt wel een punt hebben. Na de zomervakantie worden er daarom een aantal afvalbakken geplaatst in de wijk waar de meisjes zappen. De leerlingen uit de klas helpen mee om de goede locaties te vinden.

Voor herhaling vatbaar
De kinderen vonden het leuk dat de burgemeester de tijd nam om even langs te komen. Zij maakten ook direct van de gelegenheid gebruik om de burgemeester allerlei vragen te stellen. Hoe is het om burgemeester te zijn? Wanneer wist u dat u burgemeester wilde worden? Is het moeilijk? Heeft u veel huiswerk? Maakt u lange dagen? Enzovoorts.

Ook werd de burgemeester bedolven onder de tekeningen en brieven. Annemiek Jetten heeft genoten van het bezoek: “Dit soort bezoekjes zijn zo belangrijk. De kinderen serieus nemen en luisteren naar hun goede ideeën. Zij zijn onze toekomst. En kunnen zo jong al zo goed aangeven wat er leeft en hoe we samen Papendrecht nog mooier en fijner kunnen maken. Ook maakte ze een compliment voor de leerkrachten Zühal Culdur en Astrid Verhart, die het bezoek zo goed hadden voorbereid.”

Afbeelding
Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie