• Gaby (midden) legt de deelnemers uit hoe ze met hun smartphone kwalitatieve foto’s kunnen maken.
• Gaby (midden) legt de deelnemers uit hoe ze met hun smartphone kwalitatieve foto’s kunnen maken. Foto: Marianne van de Werken

Training ‘Zichtbaar in de media’ in Giessen: ‘Je leert anders te kijken’

Nieuws 578 keer gelezen

GIESSEN • Zichtbaar zijn in de media, welke ondernemer droomt er niet van? Toch blijken veel ondernemers en bestuurders het lastig te vinden om de media te bereiken. Maartje Kamps was één van hen. Zij volgde een training over zichtbaar zijn in de media. Onbedoeld was zij de directe aanleiding om de training als pilot aan te bieden. Op 26 februari volgt de tweede editie van de training.

De Sleeuwijkse journalist Marianne van de Werken legt uit waarom Maartje het zetje in de juiste richting gaf. “Net voor de zomer stelde Maartje me letterlijk de vraag hoe ze met haar bedrijf in de krant kon komen. Dat was de trigger om samen met fotograaf Gaby Ermstrang uit Woudrichem deze training te ontwikkelen.”

‘Ondernemers en bestuurders laten kansen liggen’
“Door mijn ervaring als freelancer op verschillende redacties zie ik hoeveel kansen ondernemers en bestuurders laten liggen, terwijl het bereik van lokale media enorm is”, aldus Van de Werken.

“In september 2023 maakte Nationaal Media Onderzoek nog bekend dat 10,8 miljoen Nederlanders een huis-aan-huiskrant lezen en dat meer dan de helft daarvan de krant voor driekwart leest. Dat is dus echt een enorm bereik.”

Veel geleerd tijdens training
Maartje heeft veel gehad aan de training. “Het meest nuttige vond ik de uitleg over de opbouw en lengte van een persbericht en de voorbeelden hierbij. Hier kan ik in de toekomst zeker mijn voordeel mee doen. Ook de fotografietips vond ik erg fijn en heb ik al toegepast. Het oefenen met foto’s maken voor bij je persberichten vond ik ook heel leuk. Zo leer je met een andere blik naar dingen te kijken en verrassende foto’s te maken.”

Antwoord op al deze vragen
Hoe kunnen ondernemers en bestuurders zonder daarvoor te betalen in lokale media verschijnen? Hoe is een goed persbericht opgebouwd? Hoe kunnen ze mooie foto’s met hun smartphone maken, die ze bij de persberichten kunnen aanleveren? Als iemand er wel voor kiest om betaald te adverteren, waar moeten hij dan op letten? En hoe kunnen ondernemers alle berichten over hun bedrijf in de media gebruiken op hun eigen socialemediakanalen? In de training geven Gaby en Marianne antwoord op al deze vragen.

Locatie en aanmelden
De interactieve training vindt op 26 februari plaats in de fotostudio in Giessen en duurt van 09.15 uur tot 15.30 uur. De kosten zijn 179 euro voor de training, koffie en thee en een lunch. Mail voor meer informatie en aanmelden naar info@ermstrangfotografie.nl.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Download onze app