
Woning in Streefkerk drie maanden dicht na vondst hennepkwekerij
NieuwsSTREEFKERK • Burgemeester Theo Segers wil een pand aan de Bosstraat te Streefkerk voor een periode van drie maanden sluiten, omdat in dit pand een in werking zijnde hennepkwekerij werd aangetroffen.
De hennepkwekerij werd op 29 september door de politie aangetroffen en ontmanteld. In het pand werden 228 hennepplanten aangetroffen.
Herhaling voorkomen
Om herhaling van drugs gerelateerde activiteiten vanuit deze locatie te voorkomen, wil de burgemeester het pand voor drie maanden sluiten. De eigenaar van de woning is hierover geïnformeerd. Deze maatregel is in lijn met het beleid dat de gemeente Molenlanden heeft vastgesteld, conform de Opiumwet.
Hennepteelt en drugshandel leveren een gevaar op voor de openbare orde en veiligheid. Criminelen die zich bezighouden met hennepteelt trekken mogelijk meer criminaliteit aan. Bewoners kunnen worden gechanteerd of bedreigd. De gemeente adviseert inwoners die een woning of bedrijfspand verhuren dan ook met klem goed na te gaan of de huurder betrouwbaar is. De eigenaar van de woning of het pand is medeverantwoordelijk voor goed gebruik. “Dus ga regelmatig poolshoogte nemen”, adviseert de gemeente. “Zo kan worden voorkomen dat een pand maandenlang wordt gesloten.”
Verdachte situaties kunnen bij de politie worden gemeld via 0900-8844 of 112 bij spoed. De gemeente waarschuwen kan via veiligheid@jouwgemeente.nl of 088-751500. Anoniem een melding doen kan via 0800-7000 of via het tipformulier op www.meldmisdaadanoniem.nl.






















